Sektorkolejowy » Szczecin: Rozpoczęły się prace przygotowawcze przy rozbudowie odcinka ul. Szafera

Szczecin: Rozpoczęły się prace przygotowawcze przy rozbudowie odcinka ul. Szafera

pzez Adrian

Oficjalnie prace związane z rozbudową dalszej części ul. Szafera w Szczecinie wystartowały we wtorek 21 lutego br. Wygrodzono teren pod realizację nowej inwestycji i rozpoczęto wycinkę kolidujących drzew. Realizacja przedsięwzięcia wiąże się ze zmianą organizacji ruchu w tym rejonie.

Od wtorku wyłączono z ruchu fragment od ronda im. ks. Piotra Prymy (czyli skrzyżowania ul. Szafera z ul. Żołnierską) do okolic pętli (czyli ul. Żołnierskiej i ul. Klonowica). Z tego odcinka mogą korzystać wyłącznie tramwaje, autobusy i pojazdy, które kierują się do posesji w zamkniętym rejonie.

Zmiany wprowadzone zostały na okres około dwóch tygodni i zakładają zamknięcie rejonu pętli, czyli ul. Żołnierskiej, Klonowica i wjazdu z ronda w ciągu ul. Szerokiej” – poinformowała Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie.

O przebudowie ul. Szafera w Szczecinie

Zakres inwestycji obejmuje m.in. budowę nowego odcinka torowiska tramwajowego pomiędzy nową pętlą przy ul. Szafera a obecną na Krzekowie, która finalnie zostanie zlikwidowana. Nowa droga ma zostać zbudowana w identycznym standardzie jak ta, która przebiega wzdłuż przebudowanej niedawno ul. Szafera i kończy się tuż przy skwerku zlokalizowanym za rondem Żołnierzy Polskich Misji Pokojowych ONZ. Zgodnie z planem powstaną 2 jezdnie dwupasmowe – każda z pasami ruchu o szerokości 3,5 m oraz wydzielony pas autobusowo-tramwajowy o szerokości 6,5 m.

W rejonie skrzyżowania ul. Żołnierskiej z ul. Klonowica zbudowany zostanie nowy układ torowy, który zastąpi starą pętlę. Na nowym odcinku ma przybyć ok. 2 km toru pojedynczego. Ponadto powstaną:

  • 3 przystanki autobusowo-tramwajowe
  • przystanek tramwajowy
  • 2 zatoki autobusowe

oraz część drogowa z uwzględnieniem pasa ziemi pod nowe torowiska w przyszłości.

Wykonawstwo i koszt inwestycji

Całkowita wartość przedsięwzięcia to 101 781 430,46 zł. Miasto Szczecin otrzymało na ten cel zabezpieczenie w wysokości ponad 56,5 mln zł z puli Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Za wykonanie inwestycji odpowiada konsorcjum firm – TORMEL Sp. z o.o. (lider konsorcjum) oraz STANLED I Sp. z o.o. (partner konsorcjum). Czas, jaki przewidziano na realizację tego zadania to 2 lata.

Autor: Damian Malesza
Fot. 24kurier.pl

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz