- Światowa premiera: Istniejąca linia GoA4 została zmodernizowana do najnowszej generacji systemu automatyki bez maszynistów CBTC w celu zwiększenia przepustowości, niezawodności i wydajności dla operatora paryskiego metra RATP w imieniu Île-de-France Mobilités.
- Zmodernizowana linia umożliwia obsługę zautomatyzowanych pociągów bez maszynisty na trasie o podwojonej długości, łączącej teraz również lotnisko Orly z centrum Paryża.
- Linia działała przez cały czas trwania projektu, który do 2025 r. będzie obsługiwał milion pasażerów dziennie.
Siemens Mobility i RATP z powodzeniem zmodernizowały i rozbudowały zautomatyzowaną linię 14 paryskiego metra. Ta światowa premiera oznacza pierwszą migrację zautomatyzowanej linii metra bez maszynisty (GoA4 – Grade of Automation) do najnowszej generacji zautomatyzowanego systemu bez maszynisty GoA4 „Trainguard MT CBTC”. Nowy system, który został wdrożony w ciągu ostatnich sześciu lat podczas świadczenia usług pasażerskich, umożliwia bardziej wydajne i niezawodne usługi na linii, której długość podwoiła się o 14 kilometrów dzięki rozbudowie na północy i południu.
Z imponującym odstępem 85 sekund na całej 28-kilometrowej trasie, linia 14 jest obecnie najdłuższą linią w paryskiej sieci i docelowo będzie obsługiwać ponad milion pasażerów dziennie. Dzięki rozbudowie pasażerowie mogą podróżować z lotniska Orly do centrum Paryża w 20 minut, a z północnych dzielnic biznesowych w Saint-Denis Pleyel na lotnisko Orly w zaledwie 40 minut. Dzięki zwiększonej przepustowości, niezawodności i wydajności, linia 14 służy jako kręgosłup paryskiego systemu transportu publicznego, łącząc się z przyszłą siecią Grand Paris Express. W ciągu sześciu lat ponad 250 inżynierów Siemens Mobility przyczyniło się do realizacji tego projektu, przepracowując ponad 500 000 godzin.
– Dzięki zaangażowaniu i specjalistycznej wiedzy naszych zespołów osiągnęliśmy pierwszy na świecie sukces, migrując istniejącą linię bez kierowcy do bardziej zaawansowanego systemu CBTC GoA4 i rozszerzając zautomatyzowaną technologię na nowe odcinki linii. Ta techniczna premiera umożliwia linii 14 obsługę do miliona pasażerów dziennie z 85-sekundowymi odstępami do 2025 r. Terminowe ukończenie tego kluczowego projektu metra na czas światowej imprezy sportowej, która odbędzie się tego lata w Paryżu, podkreśla ogromną presję czasu i wspólne wysiłki. Jesteśmy wdzięczni naszym cenionym partnerom z RATP za ich zaufanie i niezachwiane wsparcie, bez którego to osiągnięcie nie byłoby możliwe – powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility.
W 1998 r. Siemens Mobility połączył siły z RATP, aby stworzyć pierwszą zautomatyzowaną linię metra o dużej przepustowości w Paryżu. W 2018 r. Siemens Mobility otrzymał kontrakt na remont automatyki linii, zastępując 26-letni system „METEOR” zaawansowanym systemem Trainguard MT CBTC GoA4. Modernizacja ta obejmowała budowę nowej scentralizowanej stacji kontroli operacji (OCC) i wyposażenie 72 nowych pociągów. Siemens rozszerzył automatyzację na północ do Saint-Denis-Pleyel i na południe do lotniska Orly o 14 kilometrów, podwajając długość linii do 28 km, co wymagało zainstalowania nowszej wersji technologii GoA4; obecnie łączy lotnisko Orly z centrum Paryża w zaledwie 20 minut i umożliwia podróż z Saint-Denis Pleyel do Orly w zaledwie 40 minut.
System GoA4 CBTC firmy Siemens Mobility wyposaży również przyszłe linie Grand Paris Express, nowej 200-kilometrowej automatycznej sieci metra budowanej obecnie w regionie Ile-de-France. Siemens Mobility wygrał kontrakt na automatyzację linii 15, 16 i 17.
Rozwiązanie oparte na technologii dla zoptymalizowanych operacji
Technologia CBTC Trainguard MT to wiodące, wysokowydajne rozwiązanie firmy Siemens Mobility, które umożliwia operatorom maksymalizację przepustowości sieci poprzez umieszczenie większej liczby pociągów na torach, a także poprawę niezawodności i zużycia energii. Technologia radiowa precyzyjnie lokalizuje każdy pociąg na torach i kontroluje prędkość, poprawiając bezpieczeństwo pasażerów, zapewniając jednocześnie możliwość ciągłego aktualizowania statusu systemu, co skutkuje mniejszymi opóźnieniami i aktualnymi informacjami o podróży. Technologia został już wdrożona na pięciu kontynentach, w 25 krajach, 49 miastach, 56 klientach, 96 liniach metra, 3 000 km linii i 4 351 wyposażonych pociągów.
Źródło: Siemens Mobility