Sektorkolejowy » Powtórka przetargu na remont tunelu kolejowego koło Trzcińska na Dolnym Śląsku

Powtórka przetargu na remont tunelu kolejowego koło Trzcińska na Dolnym Śląsku

pzez Adrian

Przetarg na modernizację XIX-wiecznego tunelu kolejowego koło Trzcińska, pomiędzy Wałbrzychem a Jelenią Górą, w ciągu linii nr 274 relacji Wrocław–Zgorzelec, został ogłoszony w czerwcu br. Kolejarzom nie udało się wówczas wyłonić wykonawcy. Postępowanie ponownie ruszyło 13 października, a firmy zainteresowane remontem zabytkowego obiektu mogą składać swoje oferty do 16 listopada.

Rewitalizacja tunelu liniowego w km 118,700 wraz z infrastrukturą towarzyszącą ma być zrealizowana w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław–Zgorzelec na odcinku Wrocław–Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach”. Wartość prac w kosztorysie inwestorskim określona została na około 86,5 mln zł netto.

Jakie prace są do wykonania w tunelu koło Trzcińska?

Firma, która podejmie się tego zadania, będzie miała do wykonania m.in. takie prace, jak: demontaż torów nr 1 i 2, wykonanie nawierzchni toru nr 1 i 2, demontaż sieci trakcyjnej nad torem nr 1 i 2, wykonanie robót nawierzchniowych, rozbiórka i odtworzenie odwodnienia liniowego po przegłębieniu spągu tunelu, budowa nawierzchni torowej tymczasowego układu torowego, odcinkowa rozbiórka kamiennej konstrukcji samonośnej tunelu wraz z jednoczesną budową nowej żelbetowej obudowy tunelu, rozbiórka i odtworzenie ścian czołowych (portali) wraz z zakotwieniem do konstrukcji tunelu, wykonanie hydroizolacji obiektu, rewitalizacja ścian oporowych bezpośrednio przylegających do tunelu oraz na odcinkach dojazdowych do tunelu, demontaż toru tymczasowego, budowa nawierzchni torowej docelowego układu torowego, montaż podwieszeń sieci trakcyjnej wraz z wywieszeniem sieci nad torami.

Zamawiający szacuje, że zakończenie robót budowlanych, które zostaną przeprowadzone w sumie w pięciu fazach, oraz uzyskanie certyfikacji i rozliczenie umowy nastąpi w ciągu 582 dni od dnia zawarcia kontraktu z wykonawcą.

XIX-wieczny tunel kolejowy na Dolnym Śląsku

Tunel kolejowy w okolicy Trzcińska powstał w połowie XIX w. Ma blisko 300 m długości, znajduje się pod wzniesieniem Góry Tunelowej na odcinku Janowice Wielkie–Wojanów na linii Wrocław–Jelenia Góra nr 274.

Efektem jego modernizacji ma być sprawniejsza organizacja połączeń kolejowych w Karkonoszach poprzez umożliwienie równoczesnego przejazdu pociągów po dwóch torach w tunelu.

Autor: Agata Sumara
Fot. PKP PLK S.A. / twitter

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz