2 maja spółka Polregio ogłosiła postępowanie, w ramach którego chce zawrzeć umowę ramową na dostawę 200 elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich wraz ze świadczeniami związanymi z realizacją tych dostaw.
W dokumentacji określono, że umowa ramowa będzie zawarta pomiędzy zamawiającym a jednym lub maksymalnie siedmioma wykonawcami.
Wśród 200 pojazdów ma się znaleźć max. 60 szt. w wersji I, co oznacza, że będzie w nich od 130 do 160 stałych miejsc pasażerskich. Pozostałe pociągi (min. 140 sztuk) to jednostki w wersji II, z przynajmniej 210 stałymi miejscami w każdej.
Wraz z dostawą ww. pojazdów wykonawca będzie zobowiązany:
- udzielić licencji do dokumentacji niezbędnej do utrzymania pojazdów na poziomie od P1 do P5;
- dostarczyć wyprawkę dla każdego z pojazdów;
- przeszkolić pracowników zamawiającego w zakresie obsługi i eksploatacji pojazdów;
- realizować zobowiązania gwarancyjne.
Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów ustalono na okres 36 miesięcy. Dostawcy zainteresowani realizacją zamówienia mogą składać oferty do 27 lipca 2022 r.
Polregio zamierza starać się o sfinansowanie części zamówienia z Krajowego Programu Odbudowy, Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027 (FEnIKS) oraz programów regionalnych.
Polregio to największy pasażerski przewoźnik w Polsce. Dziennie na tory wyjeżdża około 1,5 tys. pociągów obsługiwanych na zlecenie samorządów wojewódzkich. W ciągu roku z usług przewoźnika korzysta około 72 mln pasażerów. Udział spółki w rynku kolejowych przewozów pasażerskich to blisko 27%. Większościowym udziałowcem spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu S.A., posiadająca 50% i jeden udział.
Przeczytaj także: Pociągi Polregio staną w połowie maja
Autor: Agata Sumara
Fot. zasoby własne