Sektorkolejowy » Podróże pociągiem do Zakopanego wygodniejsze dzięki inwestycjom PKP PLK

Podróże pociągiem do Zakopanego wygodniejsze dzięki inwestycjom PKP PLK

pzez Adrian

Kolejowa „zakopianka” dostępniejsza dla pasażerów

W okresie ferii zimowych znacząco wzrasta liczba pasażerów pociągów, którzy podróżują do zimowej stolicy Tatr. W rozkładzie jazdy kolei w tym czasie można dostrzec wiele połączeń dalekobieżnych do Zakopanego np. z:

  • Warszawy
  • Szczecina
  • Gdańska

W rozkładzie pojawiły się również połączenia regionalne m.in. z:

  • Nowego Targu
  • Krakowa
  • Suchej Beskidzkiej
  • Chabówki

Zakres inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. obejmował m.in. modernizację stacji kolejowych oraz przystanków np. w:

  • Bystrej Podhalańskiej
  • Poroninie
  • Skawie Środkowej

Ponadto wcześniejsze działania dotyczyły także obiektów, które znajdują się pomiędzy Skawiną a Suchą Beskidzką i na trasie Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane. Dzięki pracom budowlanym przy kolejowej „zakopiance” pasażerowie pociągów zyskali lepszy dostęp do kolei, a sama podróż odbywa się w lepszych warunkach.

Podróżni mogą korzystać z wyższych peronów, które umożliwiają łatwiejsze wsiadanie oraz wysiadanie z pociągów. Perony zostały wyposażone w m.in. ławki, wiaty, czytelne oznakowanie, tablice informacyjne oraz wydajne oświetlenie. Rewitalizacja obiektów uprościła także korzystanie z usług kolei osobom, których poruszanie się jest ograniczone, gdyż mogą oni korzystać ze specjalnych pochylni oraz ścieżek naprowadzających. Warto dodać, że modernizacją peronów, która wpłynęła również na bezpieczeństwo podróżujących, zajęło się skierniewickie przedsiębiorstwo FACRAIL.

Skrócenie czasu przejazdów pociągami na trasie Kraków – Zakopane

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prace budowlane na kolejowej „zakopiance” mają trwać do 2023 roku. Efektem prac będzie krótszy czas podróży pociągiem na odcinku Kraków – Zakopane, który ma wynosić około 2 godzin.

Finansowanie i koszt inwestycji

Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prace budowlane przy kolejowej „zakopiance” w ramach projektu pt. „Prace na liniach nr 97, 98, 99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane” będą łącznie kosztowały ponad 1,1 mld zł netto. Inwestycja jest realizowana ze wsparciem unijnych środków finansowych, ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

O powrocie pociągów do Zakopanego w okresie zimowym i szczegółach prac budowlanych obejmujących kolejową „zakopiankę” pisaliśmy już TUTAJ.

Autor: Damian Malesza

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz