Sektorkolejowy » PKP PLK wypowiedziały umowę wykonawcy modernizacji odcinka linii kolejowej nr 104 – firmie Strabag

PKP PLK wypowiedziały umowę wykonawcy modernizacji odcinka linii kolejowej nr 104 – firmie Strabag

pzez Damian

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zerwała kontrakt ze Strabagiem na modernizację linii kolejowej nr 104 na odcinku Rabka Zaryte – Mszana Dolna realizowany w ramach większego projektu pn. Podłęże – Piekiełko. Krajowy zarządca infrastruktury motywuje swoją decyzję rażącym naruszeniem harmonogramu prac przez wykonawcę oraz zagrożeniem realizacji inwestycji w założonym terminie.

Jak informuje zespół prasowy PKP PLK, pomimo wielokrotnych monitów oraz wezwań zarówno zamawiającego, jak i inżyniera projektu do realizacji robót zgodnie z przekazaną dokumentacją projektową Strabag nie wykonał zasadniczych prac w myśl założeń podpisanej umowy. W efekcie doszło do znacznego naruszenia harmonogramu, przez co terminowe zakończenie przedsięwzięcia finansowego ze środków pochodzących z Krajowego Planu Odbudowy (KPO) jest zagrożone.

W tej sytuacji PKP PLK SA, działając w interesie publicznym oraz mając na uwadze kluczowe znaczenie inwestycji dla poprawy infrastruktury kolejowej w regionie, podjęły decyzję o rozwiązaniu umowy z dotychczasowym wykonawcą robót budowlanych firmą Strabag sp. z o. o – przekazał krajowy zarządca infrastruktury kolejowej w komunikacie.

PKP PLK zapewniają, że spółka podejmie wszystkie możliwe kroki, by zagwarantować jak najszybsze wznowienie prac na odcinku Rabka Zaryte – Mszana Dolna, a sprawna realizacja projektu mającego na celu poprawę jakości podróży i zwiększenie przepustowości linii kolejowej nr 104 jest priorytetowa. Zatem w najbliższym czasie możemy się spodziewać wyłonienia nowego wykonawcy przedsięwzięcia.

O inwestycji

PKP Polskie Linie Kolejowe i Strabag podpisali kontrakt o wartości ok. 430 mln zł na modernizację 11-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 104 w październiku ub.r. Zakres prac w ramach tego przedsięwzięcia obejmował m.in. przebudowę stacji w Mszanie Dolnej oraz wykonanie 4 mostów kolejowych i 3 wiaduktów. Inwestycja zakładała również modernizację przejazdów kolejowo-drogowych. Zgodnie z planem finalizacja wszystkich prac miała nastąpić w ostatnim kwartale 2025 r.

Sprawdź także:

Autor: Damian Malesza

Może Ci się spodobać

1 komentarzy

Andrzej 31 sierpnia 2024 - 09:17

Pytanie, ile ta decyzja będzie kosztować skarb państwa i nas podatników.
Znając życie, to PLK w dużej mierze mogła zawinić brakowi postępu ale to tylko domniemanie i intuicja po 20 latach współpracy z PKP PLK.

Odpowiedz

Zostaw komentarz