Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zerwała kontrakt ze Strabagiem na modernizację linii kolejowej nr 104 na odcinku Rabka Zaryte – Mszana Dolna realizowany w ramach większego projektu pn. Podłęże – Piekiełko. Krajowy zarządca infrastruktury motywuje swoją decyzję rażącym naruszeniem harmonogramu prac przez wykonawcę oraz zagrożeniem realizacji inwestycji w założonym terminie.
Jak informuje zespół prasowy PKP PLK, pomimo wielokrotnych monitów oraz wezwań zarówno zamawiającego, jak i inżyniera projektu do realizacji robót zgodnie z przekazaną dokumentacją projektową Strabag nie wykonał zasadniczych prac w myśl założeń podpisanej umowy. W efekcie doszło do znacznego naruszenia harmonogramu, przez co terminowe zakończenie przedsięwzięcia finansowego ze środków pochodzących z Krajowego Planu Odbudowy (KPO) jest zagrożone.
W tej sytuacji PKP PLK SA, działając w interesie publicznym oraz mając na uwadze kluczowe znaczenie inwestycji dla poprawy infrastruktury kolejowej w regionie, podjęły decyzję o rozwiązaniu umowy z dotychczasowym wykonawcą robót budowlanych firmą Strabag sp. z o. o – przekazał krajowy zarządca infrastruktury kolejowej w komunikacie.
PKP PLK zapewniają, że spółka podejmie wszystkie możliwe kroki, by zagwarantować jak najszybsze wznowienie prac na odcinku Rabka Zaryte – Mszana Dolna, a sprawna realizacja projektu mającego na celu poprawę jakości podróży i zwiększenie przepustowości linii kolejowej nr 104 jest priorytetowa. Zatem w najbliższym czasie możemy się spodziewać wyłonienia nowego wykonawcy przedsięwzięcia.
O inwestycji
PKP Polskie Linie Kolejowe i Strabag podpisali kontrakt o wartości ok. 430 mln zł na modernizację 11-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 104 w październiku ub.r. Zakres prac w ramach tego przedsięwzięcia obejmował m.in. przebudowę stacji w Mszanie Dolnej oraz wykonanie 4 mostów kolejowych i 3 wiaduktów. Inwestycja zakładała również modernizację przejazdów kolejowo-drogowych. Zgodnie z planem finalizacja wszystkich prac miała nastąpić w ostatnim kwartale 2025 r.
Sprawdź także:
- Przetarg: kto zmodernizuje 10 km odcinek kolejowy Rabka Zaryte–Mszana Dolna?
- Ogromna maszyna TBM z Chin będzie wykorzystana do wydrążenia tunelu na linii kolejowej nr 104
- Konsorcjum Budimeksu i Gülermak z umową wartą 1,93 mld zł
- Podłęże-Piekiełko: Budimex i Torpol z umowami na realizację prac budowlanych na linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz
Autor: Damian Malesza
1 komentarzy
Pytanie, ile ta decyzja będzie kosztować skarb państwa i nas podatników.
Znając życie, to PLK w dużej mierze mogła zawinić brakowi postępu ale to tylko domniemanie i intuicja po 20 latach współpracy z PKP PLK.