We wtorek 23 stycznia br. PKP Polskie Linie Kolejowe SA (PKP PLK) otworzyły oferty w postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie (w zakresie branży SRK) oraz kompleksowe wykonanie prac budowlanych na linii kolejowej nr 104 na odcinku C2 stacja Limanowa w ramach projektu pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz, na odc. Chabówka – Rabka Zaryte – Mszana Dolna oraz Limanowa – Klęczany – Nowy Sącz”.
Zainteresowanie realizacją inwestycji PKP PLK wykazało 9 podmiotów.
Lp. | Nazwa i adres firmy | Cena |
1. | Konsorcjum w składzie: PORR SA (lider) ul. Hołubcowa 123 02-854 Warszawa Trakcja System sp. z o.o. (partner) al. Lipowa 3 53-124 Wrocław | Całkowita cena: netto: 389 500 000,00 zł brutto: 479 085 000,00 zł w tym: zakres podstawowy: cena netto: 387 875 228,48 zł cena brutto: 477 086 531,03 zł opcja na interfejs: cena netto: 1 624 771,52 zł cena brutto: 1 998 468,97 zł |
2. | Trakcja SA ul. Aleje Jerozolimskie 100 II p. 00-807 Warszawa | Całkowita cena: netto: 358 631 099,07 zł brutto: 441 116 251,86 zł w tym: zakres podstawowy: cena netto: 356 904 294,94 zł cena brutto: 438 992 282,78 zł opcja na interfejs: cena netto: 1 726 804,13 zł cena brutto: 2 123 969,08 zł |
3. | STRABAG sp. z o.o. ul. Parzniewska 10 05-800 Pruszków | Całkowita cena: netto: 365 758 669,70 zł brutto: 449 883 163,73 zł w tym: zakres podstawowy: cena netto: 364 308 669,70 zł cena brutto: 448 099 663,73 zł opcja na interfejs: cena netto: 1 450 000,00 zł cena brutto: 1 783 500,00 zł |
4. | TORPOL SA ul. św. Michała 43 61-119 Poznań | Całkowita cena: netto: 339 902 684,38 zł brutto: 418 080 301,79 zł w tym: zakres podstawowy: cena netto: 338 366 304,03 zł cena brutto: 416 190 553,96 zł opcja na interfejs: cena netto: 1 536 380,35 zł cena brutto: 1 889 747,83 zł |
5. | Skanska SA ul. al. Solidarności 173 00-877 Warszawa | Całkowita cena: netto: 373 901 088,55 zł brutto: 459 898 338,92 zł w tym: zakres podstawowy: cena netto: 372 245 435,29 zł cena brutto: 457 861 885,41 zł opcja na interfejs: cena netto: 1 655 653,26 zł cena brutto: 2 036 453,51 zł |
6. | ZUE SA ul. Kazimierza Czapińskiego 3 30-048 Kraków | Całkowita cena: netto: 303 182 878,40 zł brutto: 372 914 940,43 zł w tym: zakres podstawowy: cena netto: 301 792 628,40 zł cena brutto: 371 204 932,93 zł opcja na interfejs: cena netto: 1 390 250,00 zł cena brutto: 1 710 007,50 zł |
7. | Konsorcjum w składzie: TRACK TEC CONSTRUCTION sp. z o.o. (lider) ul. Wyścigowa 3, 53-011 Wrocław Polbud – Pomorze sp. z o.o. (partner) ul. Łącko 18 88-170 Pakość | Całkowita cena: netto: 289 986 486,40 zł brutto: 356 683 378,27 zł w tym: zakres podstawowy: cena netto: 288 395 186,40 zł cena brutto: 354 726 079,27 zł opcja na interfejs: cena netto: 1 591 300,00 zł cena brutto: 1 957 299,00 zł |
8. | Konsorcjum w składzie: Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie sp. z o.o. (lider) ul. Prokocimska 2B 30-556 Kraków Nowak-Mosty sp. z o.o. (partner) ul. K. Srokowskiego 27 41-300 Dąbrowa Górnicza | Całkowita cena: netto: 322 796 745,52 zł brutto: 397 039 996,99 zł w tym: zakres podstawowy: cena netto: 321 141 352,86 zł cena brutto: 395 003 864,02 zł opcja na interfejs: cena netto: 1 655 392,66 zł cena brutto: 2 036 132,97 zł |
9. | Budimex SA ul. Siedmiogrodzka 9 01-204 Warszawa | Całkowita cena: netto: 361 905 532,46 zł brutto: 445 143 804,93 zł w tym: zakres podstawowy: cena netto: 360 063 032,46 zł cena brutto: 442 877 529,93 zł opcja na interfejs: cena netto: 1 842 500,00 zł cena brutto: 2 266 275,00 zł |
Wszystkie złożone oferty zostaną ocenione przez PKP PLK – jedynym kryterium wyboru jest cena. Najtańszą z nich przesłało konsorcjum firm TRACK TEC CONSTRUCTION i Polbud – Pomorze – o całkowitej wartości 356 683 378,27 zł brutto. Budżet, jaki polski zarządca infrastruktury kolejowej przewidział na realizację tego zadania, wynosi 206 640 275,64 zł brutto, czyli zdecydowanie mniej niż najtańsza z ofert. Zgodnie z treścią zamówienia, wykonawca inwestycji będzie miał 24 miesiące od momentu podpisania umowy na zrealizowanie wszystkich działań.
O zamówieniu
Podstawowy zakres zamówienia PKP PLK obejmuje m.in. przygotowanie dokumentacji projektowej w zakresie sterowania ruchem kolejowym (SRK), wykonanie prac związanych z budową nawierzchni i podtorza, odwodnienia, sieci zewnętrznych, sieci trakcyjnej oraz systemów zasilania, peronów, obiektów obsługi podróżnych, elementów małej architektury, przejść, a także przejazdów. Ponadto firma wykonawcza zajmie się wycinką zbędnych drzew i krzewów, przeprowadzeniem robót geologicznych i geotechnicznych oraz zabudową urządzeń SRK i systemów telekomunikacyjnych.
Autor: Damian Malesza