fbpx
Sektorkolejowy » Nowy most kolejowy nad Bugiem i szerokie tory na stacji Terespol

Nowy most kolejowy nad Bugiem i szerokie tory na stacji Terespol

pzez Patryk

Kolejarze przygotowują się do modernizacji odcinka trasy w rejonie przejścia granicznego z Białorusią Terespol–Brześć. W celu zwiększenia przepływu towarów między Europą a Azją ma powstać nowy most nad Bugiem, a szerokie tory na stacji Terespol mają być rozbudowane

Wybudowane zostaną także drogi i chodniki inspekcyjne w międzytorzu w celu usprawnienia działań celno-granicznych. Prace budowlane na stacji przewidziano na lata 2022–2024, a budowa mostu granicznego odbędzie się w ramach uzgodnień z Białorusią, które jeszcze nie zostały doprowadzone do końca.

Efektem modernizacji linii oraz rozbudowy układu torowego w Terespolu będzie m.in. odprawa większej liczby pociągów o długości 1050 m i nacisku 25 ton na oś. Umożliwi ona także oddzielenie ruchu pasażerskiego od towarowego. Po nowym moście będą mogły przejeżdżać składy wymagające tzw. torów normalnych o prześwicie 1435 mm i szerokich – 1520 mm.

Studia wykonalności dla tych zadań opracuje BBF sp. z o. o. Zostaną one zrealizowane w ramach projektów pn. „Poprawa dostępności przejścia granicznego Terespol – Brześć, Etap 1” oraz „Poprawa dostępności przejścia granicznego Terespol – Brześć, Etap 2 – Budowa nowego mostu na rzece Bug wraz z włączeniem do układu torowego o prześwicie 1520 mm i 1435 mm stacji Terespol”. Zadanie obejmuje m.in. opracowanie modeli finansowo-ekonomicznych i harmonogramów rzeczowo-finansowych potrzebnych do pozyskania środków unijnych na budowę.

Autor tekstu: Agata Sumara
Źródło zdjęcia: inzynieria.com, www.plk-sa.pl

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz