PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na wdrożenie nowoczesnego Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (CSDIP) na 51 stacjach i przystankach w aglomeracji warszawskiej. Inwestycja ta ma na celu podniesienie komfortu podróżowania na dziewięciu liniach kolejowych, dostarczając pasażerom aktualne i czytelne informacje o rozkładzie jazdy, uwzględniając opóźnienia i utrudnienia. System będzie również dostosowany do potrzeb osób niedowidzących oraz oferował komunikaty w językach obcych.
Planowane prace obejmują montaż elektronicznych tablic z rozkładem jazdy, systemu monitoringu wizyjnego oraz nagłośnienia. Realizacja projektu przewidziana jest na rok 2026 i obejmie następujące stacje i przystanki:
- Linia nr 1 Warszawa Zachodnia – Katowice: Grodzisk Mazowiecki, Jaktorów, Międzyborów, Żyrardów.
- Linia nr 6 Zielonka – Kuźnica Białostocka: Zielonka, Wołomin, Zagościniec, Dobczyn, Urle, Szewnica, Klembów, Jasienica Mazowiecka, Tłuszcz, Chrzęsne, Mokra Wieś, Barchów, Łochów, Ostrówek Węgrowski, Topór.
- Linia nr 8 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny: Warszawa Aleje Jerozolimskie, Warszawa Rakowiec, Warszawa Żwirki i Wigury, Warszawa Służewiec, Warszawa Okęcie, Warszawa Dawidy, Warszawa Jeziorki, Nowa Iwiczna, Piaseczno, Zalesie Górne, Ustanówek, Czachówek Górny, Czachówek Południowy.
- Linia nr 9 Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny: Warszawa Praga, Warszawa Toruńska, Warszawa Żerań, Warszawa Płudy.
- Linia nr 10 Legionowo – Tłuszcz: Legionowo Piaski, Michałów-Reginów, Wieliszew, Nieporęt, Dąbkowizna, Radzymin.
- Linia nr 21 Warszawa Wileńska – Wołomin Słoneczna: Warszawa Zacisze Wilno, Ząbki, Kobyłka Ossów, Kobyłka, Wołomin Słoneczna.
- Linia nr 449 Warszawa Rembertów – Zielonka: Warszawa Mokry Ług, Zielonka Bankowa.
- Inne przystanki: Warszawa ZOO (linia nr 20) i Warszawa Lotnisko Chopina (linia nr 440).
Dodatkowo, w ramach projektu przewidziana jest modernizacja peronu w Radzyminie, gdzie zostaną zainstalowane nowe wiaty, ławki oraz udogodnienia dla osób niedowidzących i pasażerów z ograniczoną mobilnością.
PKP PLK planuje ubiegać się o dofinansowanie tego przedsięwzięcia ze środków unijnych w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Otwarcie ofert w przetargu przewidziano na marzec 2025 roku.
Wdrożenie nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej ma na celu zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa podróżnych, zapewniając im łatwy dostęp do bieżących informacji oraz poprawiając ogólną jakość usług kolejowych w regionie warszawskim.
Zobacz również: