Sektorkolejowy » Nowe przystanki Nikielkowo i Kolno oraz modernizacja peronów w Łankiejmach ułatwią podróżowanie pociągami

Nowe przystanki Nikielkowo i Kolno oraz modernizacja peronów w Łankiejmach ułatwią podróżowanie pociągami

pzez Adrian

Kolej dostępniejsza dzięki nowym przystankom w Nikielkowie i Kolnie

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały o podpisaniu umów w ramach Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025, które dotyczą budowy nowych przystanków kolejowych w Nikielkowie i Kolnie oraz przebudowy peronów w Łankiejmach (linia kolejowa Olsztyn – Korsze).

W Nikielkowie zostaną zbudowane po dwa perony o długości 150 metrów wraz z dojściem na wiadukt drogowy na ul. Lawendowej. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na wykonanie prac budowlanych w Nikielkowie z Przedsiębiorstwem Robót Inżynieryjnych DIAG-MOST Sp. z o.o. Wartość podpisanej umowy to  6,6 mln zł netto.

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Kolnie pasażerowie pociągów skorzystają z dwóch peronów, dzięki czemu zwiększy się dostęp do kolei. Dojście do peronów zostanie umiejscowione przy wiadukcie drogowym. Wykonawcą zadania w Kolnie zajmie się przedsiębiorstwo PROMUS Gdańsk. Remonty dróg i Mostów Sp. z o.o. Prace budowlane w ramach tej inwestycji zostały wycenione na 6,7 mln zł.

„W całej Polsce, dzięki realizacji Rządowego Programu budowy przystanków kolejowych, mieszkańcy zyskają lepszy dostęp do kolei, czyli najbardziej ekologicznego środka transportu. W zależności od potrzeb przebudujemy perony, zmienimy ich lokalizację lub wybudujemy nowe przystanki, tak jak w Nikielkowie i Kolnie. Pasażerowie będą wsiadać do pociągów bezpieczniej i wygodniej”

– powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Przebudowa peronów w Łankiejmach

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na wykonanie prac modernizacyjnych w Łankiejmach z przedsiębiorstwem Rajbud. Realizacja zadania została wyceniona na 4,8 mln zł netto. W Łankiejmach po przebudowie perony będą wyższe, dzięki czemu podróżni będą mogli wygodniej wsiadać i wysiadać z pociągów. Ponadto perony zostaną wyposażone w:

  • wiaty
  • ławki
  • gabloty informacyjne
  • czytelne oznakowanie
  • wydajne, energooszczędne oświetlenie LED, które zwiększy poziom bezpieczeństwa oraz ułatwi przemieszczanie się po zmroku
  • pochylnie ułatwiające przemieszczenie się osobom, których poruszanie się jest ograniczone
  • stojaki rowerowe

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycje w Nikielkowie, Kolnie oraz Łankiejmach będą realizowane w formule „projektuj i buduj”. Planowo prace budowlane mają rozpocząć się w czerwcu 2022 roku. Zakończenie realizacji zadań przewidziano na koniec roku 2022 roku.

Program Przystankowy na Warmii i Mazurach

Rządowy Program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025 ma na celu wspieranie polskiej gospodarki, przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu oraz promowanie kolei jako atrakcyjnego i ekologicznego środka transportu. Program ten obejmuje 6 przystanków na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.

„Konsekwentnie prowadzimy działania na rzecz likwidacji wykluczenia komunikacyjnego i poprawy dostępu do kolei, również dla mieszkańców mniejszych miejscowości w województwie warmińsko-mazurskim. Wszystko to dzięki Programowi Przystankowemu, w ramach którego polski rząd przeznaczy do 2025 roku miliard zł na budowę i modernizację przystanków”

– powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.

Warto dodać, że Rządowy program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025 uwzględnia aż 355 lokalizacji na terenie całej Polski. Aktualnie na liście podstawowej znajduje się 173 lokalizacji, a na liście rezerwowej 182.

O inwestycjach PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w ramach Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025 pisaliśmy już m.in.: TUTAJ oraz TUTAJ.

Autor: Damian Malesza
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz