Sektorkolejowy » Niemcy: Nowe lokomotywy hybrydowe Vectron od Siemensa

Niemcy: Nowe lokomotywy hybrydowe Vectron od Siemensa

pzez Damian

Firma Alpha Trains przekazała pierwszą z trzech lokomotyw Vectron Dual Mode firmie Dortmunder Eisenbahn, należącej do grupy Captrain Deutschland. Pozostałe dwie lokomotywy zostaną dostarczone na początku przyszłego roku. Dzięki podwójnemu napędowi, lokomotywy dwusilnikowe w linii głównej mogą być używane na liniach zelektryfikowanych i niezelektryfikowanych. Dzięki zastosowaniu nowoczesnego taboru, Captrain zwiększa produktywność kolei i stale zmniejsza emisję CO2.

Nowa lokomotywa dwusuwowa będzie kursować pięć razy w tygodniu pomiędzy Mühlheim an der Ruhr a Brake (Unterweser) koło Bremy w celu transportu dużych rur z zakładu Europipe do portu śródlądowego w Dolnej Saksonii. Czteroosiowe pojazdy o długości nieco poniżej 20 metrów i maksymalnej mocy trakcyjnej na obręczy koła wynoszącej 2 400 kW w trybie e-mode i 2 000 kW w trybie diesel, mogą osiągać prędkość maksymalną do 160 km/h. Na liniach zelektryfikowanych mogą być eksploatowane przy napięciu przewodu jezdnego wynoszącym 15 kV. Ich maksymalna siła pociągowa przy rozruchu wynosi 300 kN.

„Dzięki pierwszej lokomotywie o zasilaniu podwójnym w Dortmunder Eisenbahn, Captrain umacnia swoją pozycję jako niezawodny partner logistyczny dla klientów przemysłowych z Zagłębia Ruhry, którzy chcą, aby ich łańcuch dostaw był jeszcze bardziej elastyczny i mniej emisyjny” – powiedział Jan Läzer, dyrektor zarządzający Dortmunder Eisenbahn.

Grupa Captrain Deutschland ma na celu przyczynienie się do powstania przyjaznego dla środowiska i zrównoważonego środka transportu. Obecnie dysponuje flotą ponad 200 lokomotyw. Od grudnia 2022 roku Captrain Deutschland eksploatuje trzynaście lokomotyw z podwójnym zasilaniem i stale rozszerza swoje portfolio. Osiem kolejnych lokomotyw dwusilnikowych Stadler Eurodual i Siemens Vectron zostanie dodanych w 2023 roku.

Źródło: railmarket.com
Autor: Karel Novak
Fot. alphatrains.eu

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz