Sektorkolejowy » Koleje Mazowieckie: Lokomotywa manewrowa odebrana

Koleje Mazowieckie: Lokomotywa manewrowa odebrana

pzez Damian

We wrześniu Koleje Mazowieckie zakupiły lokomotywę manewrową 401 Da. Została ona odebrana w Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Grochów, w której będzie wykorzystywana do przetaczania składów. To jedyny taki pojazd, który posiada Spółka.

Lokomotywa manewrowa o numerze 343 została wyprodukowana przez fabrykę lokomotyw Fablok w Chrzanowie. Zanim trafiła na grochowską sekcję, przeszła naprawę w poziomie utrzymania P5 w pełnym zakresie, wynikającym z dokumentacji systemu utrzymania (DSU). Została ona zakupiona od P.H.U. LOKOMOTIV, a jej koszt wyniósł ponad 746 tysięcy zł brutto.

Koleje Mazowieckie już od lat inwestują w tabor. Najlepszym dowodem na to jest fakt, źe odebraliśmy już 45 pojazdów ER160 FLIRT z rekordowego zamówienia w Stadler Polska. Nasz park taborowy to już 319 pojazdów. W celu zapewnienia efektywności, a przede wszystkim skuteczności w wykonywaniu prac przeglądowych koncentrujemy się też na rozwoju naszych czterech sekcji napraw i eksploatacji taboru, co za tym idzie, inwestujemy w sprzęt, który usprawnia prace manewrowe. Między innymi zakupiliśmy pojazd drogowo-szynowy ZEPHIR LOK 10.170. do Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Sochaczewie, czy też lokomotywę manewrową 401 Da, która znajduje się w naszym największym zapleczu technicznym na warszawskim Grochowie. Cieszę się, że rozwijamy się na wielu płaszczyznach gwarantujących bezpieczne podróże – mówi Czesław Sulima, Członek Zarządu, Dyrektor Eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

Lokomotywa jest pojazdem spalinowym. Na tle innego tego typu taboru wyróżnia się nie tylko wielkością, ale również nową malaturą. Została pomalowana w biało — żółto — zielone barwy, które są nieodłącznym elementem identyfikacyjnym Spółki KM.

Wcześniej, do tego typu prac wykorzystywano przetokowe wózki akumulatorowe LEW EL 16. Innym pojazdem manewrowym, użytkowanym przez spółkę jest zakupiony niedawno ZEPHIR LOK 10.170, który jest zlokalizowany w Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Sochaczewie.  Podobne zakupy planowane są dla Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Ochota i Tłuszcz.

Źródło: KM

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz