Sektorkolejowy » Alstom dostarczy dodatkowe 49 pociągów Coradia Stream dla Renfe w Hiszpanii

Alstom dostarczy dodatkowe 49 pociągów Coradia Stream dla Renfe w Hiszpanii

pzez Damian

15 grudnia 2022 – Alstom, globalny lider w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, otrzymał kontrakt o wartości prawie 370 mln euro na dostawę 49 dodatkowych pociągów Coradia Stream o dużej pojemności dla Renfe w Hiszpanii. Pociągi te uzupełnią 152 pociągi zamówione już w marcu 2021 roku. Oba zamówienia mają łączną wartość 1,8 mld euro na 201 pociągów (w tym dostawę części zamiennych i utrzymanie 56 pociągów przez 15 lat).

Wszystkie pociągi zostaną wyprodukowane w zakładzie produkcyjnym Alstom w Santa Perpetua w Barcelonie. Aby zrealizować ten projekt, zakład przechodzi bezprecedensowy plan inwestycyjny i cyfrowy, który obejmuje stworzenie największego zautomatyzowanego warsztatu w ramach grupy Alstom.

„To historyczny projekt dla Alstom w Hiszpanii, nie tylko ze względu na jego skalę, ale także dlatego, że jest to projekt zbudowany na globalnej koncepcji zrównoważonego rozwoju – począwszy od etapu Pociągi są w pełni dostępne, zaprojektowane z myślą o wszystkich pasażerach, opracowane w sposób zrównoważony zgodnie z kryteriami eko-projektu i pełne innowacyjnych rozwiązań zarówno w projekcie, jak i w procesie produkcji. Za kilka lat zobaczymy te pociągi w naszych miastach, ale ich wpływ społeczny, środowiskowy i ekonomiczny jest już rzeczywisty” – mówi Leopoldo Maestu, dyrektor zarządzający Alstom Hiszpania i Portugalia.

Pociągi, będące częścią sprawdzonej platformy Coradia firmy Alstom, pozwolą firmie Renfe przewozić co najmniej 20% więcej pasażerów na godzinę przez najbardziej ruchliwe węzły kolejowe w kraju, w tym Madryt i Barcelonę. Każdy z nich będzie miał 100 metrów długości i łączną pojemność 900 pasażerów. Charakteryzują się innowacyjną konstrukcją o mieszanej konfiguracji, z wagonami jedno i dwupokładowymi, zaprojektowanymi specjalnie w celu zaspokojenia zmieniających się potrzeb mobilności w dużych ośrodkach miejskich.

Zaprojektowane w celu optymalizacji pojemności, dostępności i zrównoważonego rozwoju

Projekt nowych pociągów umożliwia maksymalną pojemność dla pasażerów, dzięki innowacyjnej konfiguracji wnętrza i elastycznym przestrzeniom. Liczne drzwi wejściowe i duże hale dystrybucyjne ułatwiają wchodzenie i wychodzenie pasażerów, pozwalając na skrócenie czasu postoju na stacji. Pociągi oferują uniwersalną dostępność, łączność Wi-Fi oraz dedykowane miejsca dla rowerów i wózków dziecięcych. Sprawdzona technologia Alstom zwiększa również dostępność i wykorzystanie linii dzięki bardziej wydajnym systemom trakcyjnym i najnowszej generacji technologii sterowania pociągiem.

Wszystkie nowe pociągi dla Renfe, opracowane w pełni zgodnie z kryteriami ekoprojektu, od wyboru surowców po systemy trakcyjne, będą wzorcem zrównoważonej działalności, dzięki optymalnej efektywności energetycznej podczas eksploatacji i możliwości recyklingu na poziomie ponad 98% po zakończeniu okresu eksploatacji.

Zatrudniając ponad 3 000 pracowników, Alstom w Hiszpanii ma długą historię przemysłową i technologiczną, obejmującą 4 centra przemysłowe, 4 zakłady technologiczne i obecność w ponad dwudziestu warsztatach konserwacyjnych. Alstom posiada między innymi zakład przemysłowy w Barcelonie zajmujący się produkcją wszystkich typów taboru kolejowego, fabrykę układów napędowych w Bizkaia, a w Madrycie różne ośrodki innowacji technologicznych, w których opracowuje się programy i projekty w dziedzinie bezpieczeństwa kolejowego, sygnalizacji, utrzymania i mobilności cyfrowej.

Modułowe pociągi serii Coradia firmy Alstom korzystają z ponad 30 lat ciągłego rozwoju i sprawdzonych rozwiązań technicznych. Do tej pory sprzedano około 3 900 pociągów regionalnych Coradia, a ponad 3 000 jest obecnie eksploatowanych w Danii, Francji, Niemczech, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Szwecji i Kanadzie. Platforma oferuje pełną gamę rozwiązań bezemisyjnych, w tym wersje bateryjne lub wodorowe dla linii niezelektryfikowanych.

Źródło: Alstom

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz