Sektorkolejowy » Miliardowy projekt ukończony na czas – flota ICE 4 od Siemens Mobility już gotowa

Miliardowy projekt ukończony na czas – flota ICE 4 od Siemens Mobility już gotowa

pzez Damian
  • Dostawa i „chrzest” ostatniego 137. pociągu ICE 4 na dworcu w Berlinie
  • Ekspansja floty trwa: DB będzie dostarczać w tym roku nowe ICE średnio co trzy tygodnie

Producent Siemens Mobility dostarczył 137 pociągów ICE 4 w trzech różnych wariantach od 2016 roku – łącznie ponad 1500 wagonów z około 105 000 miejsc. Dzisiejsza ceremonia oznaczała zakończenie największego programu zamówień w historii DB.

Siemens i DB zrealizowały ten projekt na czas. Rozbudowa floty DB jest główną dźwignią do osiągnięcia celu naszej strategii Strong Rail: podwojenia liczby podróżnych korzystających z naszych dalekobieżnych usług kolejowych. Ponieważ ci, którzy podróżują pociągami, pomagają chronić klimat. Tylko w 137 pociągów ICE 4 zainwestowaliśmy sześć miliardów euro. W 2024 r. co trzy tygodnie będziemy oddawać do użytku naszych pasażerów nowy pociąg ICERichard Lutz, CEO Deutsche Bahn AG.

Mieszkańcy naszego kraju słusznie oczekują jak najszybszego przywrócenia niezawodnych i punktualnych pociągów. Modernizacja floty jest kluczowym elementem minimalizacji zakłóceń. W związku z tym do 2030 r. w nowe pociągi dalekobieżne zainwestowanych zostanie około 12 mld euro, flota ICE wzrośnie do 450 pociągów ICE, a średni wiek pociągów ICE i Intercity spadnie z 18 do 12 lat. W połączeniu z ogólną renowacją sieci, wszystkie znaki wskazują na poprawę – dodał Volker Wissing, federalny minister ds. cyfrowych i transportu:

Nowoczesne, współczesne pociągi są ważne dla atrakcyjności transportu kolejowego w regionie metropolitalnym Berlin-Brandenburgia. Gdyby dekarbonizacja sektora transportu była grą karcianą, to ICE 4, którego flota liczy 105 000 miejsc, można by opisać jako as atutowy – powiedziała Manja Schreiner, senator ds. mobilności, transportu, ochrony klimatu i środowiska w Berlinie.

Punktualna dostawa ostatniego ICE 4 oznacza wielki wspólny sukces Deutsche Bahn i Siemensa. Jako najdłuższy pociąg we flocie ICE, ICE 4 ma około 25% więcej miejsc siedzących. A ponieważ jest lżejszy i bardziej aerodynamiczny, zużywa o 30% mniej energii niż poprzednie modele. W całym okresie eksploatacji każdy pociąg zastępuje 20 000 samochodów i pozwala zaoszczędzić do 400 000 ton CO2. Każdy ICE w eksploatacji jest dobry dla klimatu, mobilności i pozycji Niemiec jako lokalizacji dla przemysłu i biznesu. Szczególne podziękowania kieruję do zespołów DB, Siemens i naszych partnerów za to wielkie osiągnięcieRoland Busch, CEO Siemens AG.

W sumie DB otrzymała łącznie 137 pociągów ICE 4 w różnych wariantach. Oprócz 37 pociągów 7-wagonowych, w eksploatacji znajduje się 50 pociągów 12-wagonowych oraz 50 13-wagonowych pociągów XXL ICE. Te ostatnie oferują miejsca siedzące dla prawie 1000 pasażerów – więcej niż kiedykolwiek wcześniej w ICE i pięć razy więcej niż w samolotach średniego zasięgu. Te długie pociągi kursują na trasach, które cieszą się szczególnym popytem, np. z Hamburga przez Nadrenię Północną-Westfalię i przez linię dużych prędkości Ren/Men do południowych Niemiec. Podobnie jak inne 7-wagonowe pociągi, nowy ostatni 137. ICE 4 będzie kursować głównie między Berlinem a Nadrenią Północną-Westfalią, a także między Frankfurtem nad Menem, Monachium, Salzburgiem i Klagenfurtem.

DB posiada obecnie najnowocześniejszą i, z ponad 400 pociągami, największą flotę ICE wszechczasów. W 2024 r. DB będzie dostarczać kolejne pociągi ICE co trzy tygodnie. Poprzez znaczne inwestycje w modernizację swojej floty i zakup nowych pociągów, DB kontynuuje swoją strategię zapewnienia silnego systemu kolejowego w Niemczech. DB zainicjowała tę strategię w 2019 r. i od tego czasu konsekwentnie ją wdraża – pomimo niesprzyjających okoliczności, takich jak pandemia COVID-19, wojna w Ukrainie i kryzys energetyczny.

Źródło: Siemens Mobility

Zobacz również:

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz