Sektorkolejowy » Metro na Bródnie – rozpoczęły się jazdy testowe

Metro na Bródnie – rozpoczęły się jazdy testowe

pzez Adrian

Trwają jazdy testowe na kolejnym budowanym odcinku drugiej linii metra w Warszawie

Podczas jazd testowych pociągi poruszają się pomiędzy stacją C19 Zacisze a komorą odstawczą za stacją C21 Bródno. W trakcie przejazdów próbnych sprawdzana jest poprawność działania wszystkich urządzeń w nowych tunelach oraz na stacjach. Kontrolowane jest również ich współdziałanie z systemami pokładowymi pociągów, które obsługują linię.

W tym samym czasie realizowane są prace wykończeniowe na stacjach. Zamontowano już kasetony sufitowe oraz panele ścian zatorowych. Perony 3 stacji nabrały docelowego wyglądu. Ostateczny kształt zyskały także wejścia do stacji i pawilony wind. Trwa uzupełnianie elementów systemu informacji pasażerskiej na antresolach.

Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje:

  • C19 „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną
  • C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ul. Malborskiej i u. Kondratowicza
  • C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ul. Kondratowicza i ul. Rembielińskiej

Będą połączone ponad 4-ema kilometrami torowiska. Za ostatnią stacją budowana jest również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Powstają także 3 wentylatornie. Prace budowlane na tym odcinku mają zakończyć się w sierpniu br.

Wykonawstwo i koszt inwestycji

Dokończenie północno-wschodniego odcinka drugiej linii warszawskiego metra to część projektu pn. „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III”. Wykonawcą prac jest konsorcjum przedsiębiorstw Astaldi i Gulermak, które otrzyma 1 397 895 000 zł za zrealizowanie wszystkich zadań w ramach tej inwestycji.

Autor: Damian Malesza
Fot. Metro Warszawskie / facebook

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz