Sektorkolejowy » Katowice: Umowy na przebudowę sieci trakcyjnej i zazielenienie ul. Warszawskiej podpisane

Katowice: Umowy na przebudowę sieci trakcyjnej i zazielenienie ul. Warszawskiej podpisane

pzez Adrian

Po przeprowadzonym wspólnie przetargu Tramwaje Śląskie S.A. oraz Zakład Zieleni Miejskiej w Katowicach podpisały umowy z przedsiębiorstwem Silesia Invest z Gliwic, które przebuduje sieć trakcyjną i infrastrukturę ul. Warszawskiej.

Przemiana centrum Katowic

W ramach inwestycji Zakładu Zieleni Miejskiej w Katowicach oraz spółki Tramwaje Śląskie S.A. zostanie zrewitalizowany odcinek ul. Warszawskiej w Katowicach (od skrzyżowania z ul. Dyrekcyjną do skrzyżowania z ul. Francuską). Kluczowym założeniem tego przedsięwzięcia jest przywrócenie ul. Warszawskiej jej reprezentacyjnego charakteru. W ramach tego projektu:

  • na odcinku ul. Warszawskiej do skrzyżowania z ul. Szkolną powstanie nowy deptak miejski, który będzie się ciągnął po dwóch stronach torowiska
  • na odcinku od ul. Szkolnej do ul. Francuskiej wprowadzona zostanie strefa tempo 30, przybędzie tam również zieleni

„Zazielenianie miasta zapowiedziałem jesienią 2018 roku. Konsekwentnie realizuję złożoną mieszkańcom obietnicę. 46 drzew już pojawiło się na alei Korfantego. Teraz przyszedł czas na ulicę Warszawską, która ma wrócić do swojego historycznego wyglądu. Zamiast parkujących samochodów pojawią się drzewa i krzewy” – mówił Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Przebudowa sieci trakcyjnej i podpisanie umowy

W piątek 20 maja 2022 r. Zakład Zieleni Miejskiej w Katowicach (zlecający w zakresie miejskim inwestycji) oraz Tramwaje Śląskie S.A. (zlecający w zakresie trakcyjnym) podpisały umowy z wykonawcą przetargu – Silesia Invest z Gliwic. Zakres inwestycji „tramwajowej” obejmuje przebudowę słupów oraz sieci trakcyjnej.

„Mieliśmy w planie wymianę słupów i górnej trakcji na tym odcinku, więc dobrze się stało, że mogliśmy nasze zadanie wkomponować w projekt miejski i zrealizować go wspólnie. Przy okazji zmienimy nieco lokalizację posadowienia słupów trakcyjnych, żeby uzyskać jednolity ich ciąg, co poza walorem technicznym podniesie też estetykę” – mówił Bolesław Knapik, prezes Zarządu spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Autor: Damian Malesza
Fot. Tramwaje Śląskie

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz