Zgodnie z planem komercyjna eksploatacja pojazdów ma rozpocząć się pod koniec pierwszego kwartału 2027 r.
CAF i SNCF Voyageurs kontynuują dynamiczne testy pierwszego pociągu OXYGENE – nowego modelu, który będzie wykorzystywany do poprawy regionalnych usług kolejowych we Francji. Testy pojazdów rozpoczęły się w lipcu 2023 r. Odbywają się w ośrodku testowym Velim w Czechach i będą kontynuowane przez następne 18 miesięcy.
Program testów składa się z kilku faz. Najpierw pociąg przejdzie roczne testy statyczne i quasi-statyczne, a następnie zaplanowano sześciomiesięczne testy dynamiczne, rok testów certyfikacyjnych oraz sześciomiesięczną walidację wydajności i symulację trasy.
Pociąg OXYGENE z powodzeniem osiągnął tę prędkość 200 km/h w czeskim ośrodku. Obecnie testy koncentrują się na systemach trakcji, hamowania oraz sygnalizacji. Są niezbędne, by upewnić się, czy pociąg spełnia normy bezpieczeństwa do eksploatacji na sieci krajowej. Maszyniści SNCF Voyageurs zdobywają również praktyczne doświadczenie w pracy z nowym pociągiem.
W tym samym czasie inny pociąg OXYGENE przechodzi testy komfortu klimatycznego. Ich celem jest ocena wydajności systemu klimatyzacji w temperaturach od -20 do +45°C.
Planowo pierwszy pociąg OXYGENE ma wejść do eksploatacji do końca 2024 r. Testy homologacyjne zaplanowano na luty 2026 r., a zatwierdzenie na rynku spodziewane jest pod koniec 2026 r. Po zatwierdzeniu przez organy ds. bezpieczeństwa kolejowego komercyjne usługi mają rozpocząć się pod koniec pierwszego kwartału 2027 r.
Nowe pociągi OXYGENE z 420. miejscami w każdym pociągu i do 840. miejsc w konfiguracji podwójnej, będą oferować zwiększoną pojemność. Wyposażone są również w ergonomiczne fotele, WiFi, gniazdka, porty USB, informacje o podróży w czasie rzeczywistym oraz schowki na rowery.
Autor: Marketa Horpeniakova
Źródło: railmarket.com
Fot.