Woj. podkarpackie zainaugurowało bezpośrednie połączenie między Rzeszowem a Ustrzykami Dolnymi. Trasa o długości 175 km, będąca rezultatem prac na linii kolejowej nr 108, zapewnia ekologiczny transport przez malownicze tereny Podkarpacia z czasem przejazdu wynoszącym blisko 3,5 godz. Początkowo pociągi będą realizować kursy w systemie weekendowym (do 9 marca br.), by następnie zostać włączone do codziennego rozkładu jazdy.
Inauguracja bezpośredniego połączenia kolejowego między Rzeszowem a Ustrzykami Dolnymi przyciągnęła podróżnych, którzy jako pierwsi mogli przetestować nową trasę łączącą stolicę województwa z sercem Bieszczad. W uroczystości wzięli udział przedstawiciele władz samorządowych, w tym wicemarszałek woj. podkarpackiego Piotr Pilch, radny woj. Mateusz Lechwar oraz starosta bieszczadzki Marek Andruch.
Od lat jako województwo konsekwentnie inwestujemy w kolej, zarówno w nowoczesny tabor, jak i w rozwój połączeń regionalnych. Dzięki pracom dostosowawczym na linii 108 możemy wreszcie uruchomić bezpośrednie kursy do Ustrzyk Dolnych. To kontynuacja działań zapoczątkowanych przez marszałka Władysława Ortyla, który od początku zabiegał o poprawę dostępności kolejowej Bieszczad – powiedział Piotr Pilch.
Szczegółowy harmonogram kursowania pociągów na trasie Rzeszów-Ustrzyki Dolne
Do 9 marca 2025 r. nowe połączenie będzie realizowane w systemie weekendowym, natomiast od 10 marca stanie się codziennym elementem rozkładu jazdy pociągów. W pierwszej fazie uruchomiono przyspieszone składy, zatrzymujące się tylko na wybranych stacjach i przystankach.
Podróżni wyruszający z Rzeszowa mogą skorzystać z następujących połączeń:
- weekendy (1 para pociągów):
– odjazd z Rzeszowa: 537, przyjazd do Ustrzyk Dolnych: 911
– powrót: sobota o 1439 (przyjazd do Rzeszowa po 1800), niedziela o 800
- dni robocze (2 pary pociągów):
– pierwszy kurs: wyjazd z Rzeszowa o 457, przyjazd do Ustrzyk Dolnych o 919, powrót z Ustrzyk Dolnych o 1409, przyjazd do Rzeszowa o 1836
– drugi kurs: wyjazd z Rzeszowa o 1158, przyjazd do Ustrzyk Dolnych o 1640, powrót z Ustrzyk Dolnych o 1654, przyjazd do Rzeszowa o 2104
Finalnie pociągi zatrzymają się w następujących miejscowościach: Boguchwała, Czudec, Strzyżów nad Wisłokiem, Jasło, Jedlicze, Krosno, Sanok, Zagórz oraz Uherce.
Znaczenie dla rozwoju regionalnego i turystyki
Nowa trasa o długości 175 km przebiega przez jedne z najpiękniejszych zakątków Podkarpacia, co stanowi dodatkowy atut dla pasażerów. Połączenie znacząco poprawi mobilność mieszkańców oraz zwiększy dostępność turystyczną Bieszczad, które dotychczas były trudno osiągalne komunikacją publiczną.




Autor: Damian Malesza
Fot. Paweł Podgórski / Biuro Prasowe UMWP
Sprawdź również: