Sektorkolejowy » Alstom zbuduje w Bukareszcie bazę serwisową pociągów elektrycznych

Alstom zbuduje w Bukareszcie bazę serwisową pociągów elektrycznych

pzez Damian

50 mln zł to wartość inwestycji, jaką Alstom będzie realizować w rumuńskiej stolicy. Na działce o powierzchni około 30 tys. m2 zbuduje nowoczesną bazę serwisową elektrycznych pociągów pasażerskich Coradia Stream.

Zakupione pod inwestycję grunty znajdują się w centrum Bukaresztu i zapewniają dobry dostęp do głównej linii kolejowej. W ramach projektu inwestor porozumiał się z rumuńską firmą Atelierele Grivita, która specjalizuje się w naprawach taboru kolejowego. Planowane działania inwestycyjne obejmują zarówno modernizację użytkowanych już do napraw pojazdów szynowych obiektów, jak i budowę nowych hal w celu utworzenia nowoczesnej i w pełni wyposażonej bazy do napraw oraz utrzymania 37 pociągów pasażerskich Coradia Stream zakupionych do obsługi pasażerów w Rumunii w 2022 r. Usługi serwisowe i utrzymaniowe dla nowej floty mają być świadczone, zgodnie z umową, przez 15 lat. Kiedy nowe pociągi trafią do Rumunii, będą pierwszymi jednostkami EZT w tym kraju. Obecnie trwa ich produkcja.

W pierwszym etapie (do końca stycznia 2024 r.) baza zostanie wyposażona w niezbędny sprzęt do przeprowadzania badań, diagnostyki i konserwacji pociągów. W nowej zajezdni znajdzie się „najnowocześniejszy park maszynowy i technologii stosowanej w zakładach utrzymania taboru kolejowego w całej Europie, jak np. cyfrowa stacja diagnostyczna oparta na najnowszej technologii, w tym HealthHubTM, rozwiązanie Alstomu do konserwacji predykcyjnej i zarządzania flotą oraz podpodłogowa tokarka kołowa” – podaje inwestor. Wszystkie prace mają być zakończone w drugiej połowie przyszłego roku.

Realizacja tej inwestycji zbiega się z 30. rocznicą obecności koncernu w Rumunii, gdzie od 2004 r. świadczy on również usługi z zakresu konserwacji i utrzymania floty metra w Bukareszcie.

Alstom na całym świecie zatrudnia ponad 16 tys. pracowników w 40 krajach i 250 lokalizacjach. Koncern jest związany umowami na utrzymanie taboru w ramach dostawy ponad 35,5 tys. pojazdów. Około 50 umów dotyczy realizacji usług utrzymaniowych przez okres min. 20 lat.

Autor: Agata Sumara
Fot. Alstom

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz