Zamówione pociągi to 4-napięciowe szybkie składy nowej generacji o wartości prawie 590 mln euro.
Avelia Horizon – nowa generacja pociągów
Avelia Horizon składa się z dwóch innowacyjnych wagonów o krótkiej długości, wysokiej wydajności i kompaktowej mocy oraz przegubowych wagonów dwupokładowych. Ich konstrukcja pozwala na zwiększenie pojemności pasażerskiej o 20%, dzięki czemu pociąg może pomieścić do 740 pasażerów przy zastosowaniu najbardziej efektywnej konfiguracji.
„To zamówienie po raz kolejny przypieczętowuje sukces pociągów bardzo dużych prędkości i platformy Avelia Horizon. Rozwiązanie to spełnia technologiczne, ekonomiczne i konkurencyjne wyzwania SNCF, w środowisku silnego zapotrzebowania pasażerów na niskoemisyjne rozwiązania w zakresie mobilności” – powiedział Jean-Baptiste Eyméoud, prezes Alstom France.
Koszty utrzymania będą o ponad 30% niższe od tych, które obecnie odnotowuje SNCF Voyageurs we Francji. Kwestia łatwości utrzymania pociągu została uwzględniona już w fazie projektowania, a system zdalnej diagnostyki umożliwia konserwację predykcyjną, co zwiększa niezawodność i dostępność pociągów. Dzięki aerodynamicznej konstrukcji i bardziej wydajnej trakcji, nowa generacja szybkich pociągów będzie zużywać o 20% mniej energii niż istniejące szybkie pociągi.
Jest to druga transza opcjonalna z umowy ramowej partnerstwa innowacyjnego Avelia Horizon, uzupełniająca 100 pociągów zamówionych przez SNCF Voyageurs do eksploatacji komercyjnej we Francji.
Autor: Karel Novak
Źródło: railmarket.com
Fot. alstom.com