Sektorkolejowy » Alstom demonstruje w pełni autonomiczne prowadzenie lokomotywy manewrowej w Holandii

Alstom demonstruje w pełni autonomiczne prowadzenie lokomotywy manewrowej w Holandii

pzez Damian

Alstom zademonstrował najwyższy stopień automatyzacji w lokomotywie manewrowej w pobliżu Bredy w Holandii, we współpracy z holenderskim zarządcą infrastruktury ProRail i belgijskim przewoźnikiem kolejowym Lineas. Ten stopień automatyzacji (GoA4) oznacza w pełni zautomatyzowane uruchamianie, prowadzenie, zatrzymywanie oraz reagowanie na nieprzewidziane przeszkody lub zdarzenia bez bezpośredniego udziału personelu pociągu podczas manewrów.

Automatyzacja pociągu opiera się na pięciu stopniach zaawansowania, od GoA0 do GoA4. Każdy stopień zwiększa kontrolę operatorów nad ich flotą, jednocześnie poprawiając jej wydajność i osiągi.

Ta demonstracja kończy serię testów, które są częścią trwającego partnerstwa pomiędzy Alstom, ProRail i Lineas.

Włączając zaawansowane wykrywanie przeszkód do naszych systemów jazdy autonomicznej, pokazaliśmy, że można sprawić, aby pociągi „widziały” i bezpiecznie radziły sobie z niespodziewanymi sytuacjami. Pozytywne wyniki dowodzą, że Alstom dysponuje technologią niezbędną do wspierania operatorów technologiami jazdy autonomicznej, które ostatecznie poprawią wydajność operacyjną linii towarowych. Dzięki cyfryzacji przyspieszymy transformację w kierunku bardziej wydajnych, płynnych i zrównoważonych systemów transportowych. -Stéphane Féray-Beaumont, wiceprezes ds. innowacji i inteligentnej mobilności w firmie Alstom

Celem demonstracji było pokazanie, jak inteligentny system wykrywania i rozpoznawania przeszkód (ODS) płynnie współpracuje z systemem automatycznej obsługi pociągu (ATO) firmy Alstom, umożliwiając autonomiczne reagowanie pociągu na różne przeszkody. Otwiera to drogę do szerszego wykorzystania autonomicznej jazdy w operacjach manewrowych w celu zwiększenia przepustowości przewozów towarowych; jest to przykład zaawansowanych technologii cyfrowych umożliwiających opłacalną i zrównoważoną mobilność w obliczu rosnącego zapotrzebowania na usługi towarowe i pasażerskie.

Na potrzeby demonstracji lokomotywa manewrowa należąca do Lineas została wyposażona w technologię ATO firmy Alstom, współdziałającą z inteligentnym systemem wykrywania i rozpoznawania przeszkód (ODS) opracowanym przez NIART firmy Elta. Lokomotywa, poruszając się autonomicznie, napotykała na różne przeszkody – osobę, samochód, wagon i nieprawidłowo ustawiony rozjazd – i reagowała całkowicie autonomicznie, bez interwencji jakiegokolwiek aktywnego personelu na pokładzie. W warunkach rzeczywistych ODS okazał się skuteczny w odległości do 500 metrów od przeszkód, zapewniając znaczny bufor bezpieczeństwa na stacjach manewrowych.

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz