Sektorkolejowy » Stadler dostarczy 20 nowych pociągów FLIRT do Finlandii

Stadler dostarczy 20 nowych pociągów FLIRT do Finlandii

pzez Adrian

Fińska Grupa VR i Stadler podpisały umowę na dostawę 20 jednotorowych zespołów trakcyjnych FLIRT. Pociągi te, wyposażone w wydajny napęd elektryczny, pozwolą na bardziej zrównoważony transport kolejowy w regionie Helsinek. Umowa obejmuje dostawę części zamiennych i opcji dla kolejnych 50 pociągów.

Nowe pociągi będą wykorzystywane głównie w przewozach regionalnych, np. wokół stolicy Helsinek i w regionie Tampere. W przyszłości mogą być również wykorzystywane jako pociągi międzymiastowe. Pierwsze pociągi powinny zostać dostarczone wiosną 2026 roku.

„Po dostarczeniu 60 lokomotyw, jesteśmy teraz dumni, że możemy dostarczyć nasz najlepiej sprzedający się model FLIRT do Grupy VR. Pociąg FLIRT już tysiące razy udowodnił swoją wszechstronność i solidność – od koła podbiegunowego po Afrykę. Nowe pojazdy zapewnią pasażerom VR w ruchu dojazdowym przyjazną dla środowiska, niezawodną i komfortową podróż – nawet w trudnych zimowych warunkach pogodowych” – powiedział dr Ansgar Brockmeyer, wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu oraz zastępca dyrektora generalnego Grupy Stadler.

Sprzedane ponad 2500 sztuk FLIRT (Fast Light Intercity and Regional Train) to sprawdzony bestseller firmy Stadler. Model ten doskonale sprawdza się w trudnych warunkach zimowych. 81 pojazdów FLIRT jest już eksploatowanych np. w Finlandii – a także w Szwecji, Norwegii i Estonii. Wyposażenie obejmuje duże pługi śnieżne, wydajną technologię klimatyzacji z ogrzewaniem podłogowym w przedsionkach, a także specjalną izolację cieplną i dobrze uszczelnione przedziały trakcyjne chroniące technikę napędową.

Czterowagonowe pociągi oferują miejsce dla 796 pasażerów, w tym 356 miejsc siedzących. Maksymalna prędkość, jaką będą mogły osiągnąć, to 160 km/h. Oczywiście nie zabraknie bezstopniowych wejść, niskiej emisji hałasu wewnątrz i na zewnątrz pociągów oraz przestronnych wielofunkcyjnych przestrzeni dla wózków dziecięcych, inwalidzkich, rowerów i bagażu.

Pociągi FLIRT mają lekką aluminiową konstrukcję, która w połączeniu z najnowszą technologią przetworników znacznie zmniejsza zużycie energii przez pociągi. Ekologiczne komponenty pociągu obejmują również, na przykład, wybór propanu jako czynnika chłodzącego, zastosowanie bezolejowych sprężarek powietrza oraz możliwość recyklingu wielu materiałów po zakończeniu ich eksploatacji.

Źródło: railmarket.com
Autor: Marketa Horpeniakova
Fot. vrgroup.fi

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz