Bateryjne pociągi dla duńskiego przewoźnika
Przedsiębiorstwo Siemens Mobility zajmie się dostawą 7 bateryjnych pociągów Mireo Plus B dla przewoźnika z Danii – Midtjyske Jernbaner. Podpisany kontrakt obejmuje dostarczenie dwuwagonowych, elektrycznych składów do końca 2024 r.
„Jest to kluczowy krok w naszej transformacji ekologicznej, ale także znaczący krok w kierunku celu, jakim jest neutralny pod względem emisji CO2 ruch pociągów w całej Danii”
– mówiła Martha Vrist, CEO Midtjyske Jernbaner Drift A/S.
Hybrydowy napęd akumulatorowy umożliwia wykorzystanie pociągów Mireo Plus B na trasach z napowietrznymi liniami energetycznymi lub bez nich.
„Wraz z zakupem pociągów Mireo Plus B Midtjyske Jernbaner zastępuje konwencjonalne pojazdy z silnikiem Diesla najnowocześniejszymi, a lokalnie całkowicie bezemisyjnymi pociągami. Przyczyni się to znacząco do rozwoju regionu, oferując zrównoważoną i przyjazną dla środowiska opcję mobilności. Cieszymy się, że Midtjyske Jernbaner wybrał energooszczędne pociągi Siemens Mobility”
– mówił Albrecht Neumann, dyrektor generalny ds. taboru w Siemens Mobility.
Możliwości pociągów Mireo Plus B
Dwuwagonowe zespoły trakcyjne Mireo Plus B, które zostaną dostarczone duńskiemu przewoźnikowi, będą mogły pomieścić 120 pasażerów na miejscach siedzących. Pociągi mogą poruszać się z prędkością sięgającą 140 km/h. Zasięg zespołów trakcyjnych Mireo Plus B na zasilaniu bateryjnym to ok. 80 km. Ich akumulatory mogą być ładowane za pomocą sieci trakcyjnej 25 kV na odcinkach zelektryfikowanych oraz dzięki odzyskiwaniu energii przy hamowania pociągu. Baterie litowo-jonowe o długiej żywotności są zainstalowane pod podłogą pociągów.
Autor: Damian Malesza
Fot. Siemens