Sektorkolejowy » Remont stacji kolejowej w Legnicy wstrzymany. PKP PLK zerwały umowę z wykonawcą

Remont stacji kolejowej w Legnicy wstrzymany. PKP PLK zerwały umowę z wykonawcą

pzez Adrian

Co z modernizacją stacji Legnica? Prace remontowe stanęły w miejscu. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zerwała umowę z wykonawcą inwestycji w Legnicy.

Dlaczego remont stacji kolejowej w Legnicy został wstrzymany?

Po blisko czterech latach prace dworcu kolejowym w Legnicy stanęły w miejscu. Okazuje się, że spółka PKP Polskie Linie Kolejowe rozwiązała umowę z wykonawcą inwestycji – przedsiębiorstwem Fewaterm. Firma nie wywiązywała się z powierzonych jej zadań oraz nie reagowała na upomnienia ze strony inwestora.

„Brak dostatecznego zaangażowania wykonawcy w przebudowę na stacji Legnica, brak realizacji inwestycji zgodnie z założonym harmonogramem, brak reakcji wykonawcy na upomnienia ze strony inwestora, powtarzające się problemy wykonawcy z wypłatami dla podwykonawców doprowadziły do zdecydowanej reakcji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. 30 czerwca b.r. PLK rozwiązały umowę z wykonawcą” – wyjaśniał Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP PLK S.A.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z Grupą Fewaterm umowę na modernizację stacji Legnica w marcu 2018 r. Przedsiębiorstwo rozpoczęło realizację prac dopiero w połowie 2019 r. Termin zakończenia robót był przesuwany niejednokrotnie. Finalnie stacja w Legnicy miała być oddana do użytku w listopadzie 2022 r.

O inwestycji PKP PLK w Legnicy

Zakres prac w ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok.30 mln zł netto obejmował m.in.:

  • wykonanie czterech wind dla osób niepełnosprawnych
  • modernizację peronów nr 3 i 4
  • przebudowę tunelu prowadzącego do platform
  • wykonanie wiat nad peronami
  • instalacje monitoringu na peronach i w tunelu
  • wymianę oświetlenia

Co udało się zrobić do tej pory? Na stacji w Legnicy m. in. rozebrano ponad połowę dachu hali głównej, wykonano zadaszenia nad wejściem na peron nr 1 i nad peronem nr 5. Przygotowano także szyby windowe w ścianach tunelu.

Dlaczego nie udało się zrealizować wszystkich prac w ramach tej inwestycji? Firma Fewaterm miała duże problemy z płatnościami dla podwykonawców. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zadeklarowała rozpisanie nowego przetargu na wykonanie pozostałych prac remontowych.

Autor: DM
Fot. Andrzej Andrzejewski / radiowroclaw.pl

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz