10 czerwca o godzinie 10 odbył się pokaz uniwersalnej podbijarki od System7 dla PNUIK KRAKÓW. To pierwsza tego typu maszyna w Polsce.
Najnowszy nabytek PNUIK KRAKÓW to wysokowydajna uniwersalna podbijarka PLS 16 4.0-S. Maszyna torowa wyprodukowana przez austriacką firmę System7 Railtechnology GmbH, pozwala przede wszystkim na podnoszenie, regulowanie, podbijanie torów oraz rozjazdów kolejowych. Optymalne parametry, wytrzymałość i stabilność toru gwarantuje w pełni hydrauliczny napęd podbijania. Zastosowany innowacyjny optyczny system namiarowy umożliwia precyzyjne ustawienie geometrii toru. Precyzję wykonywanych prac wspomaga komunikacja maszyny z systemem GPS oraz możliwość przesyłania danych o parametrach pracy podbijarki.
– Nowoczesne maszyny gwarantują wydajniejsze i szybsze prace oraz dobre utrzymanie infrastruktury kolejowej. Wzrasta też poziom bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego. Efektem są szybkie i wygodne podróże, a także sprawny przewóz towarów – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Ważnym aspektem urządzenia jest ogromna redukcja zużycia paliwa. Maszyna poprzez wprawianie w wibracje napędów podbijających tylko podczas wejścia i zagęszczenia podsypki pozwala zaoszczędzić sporo paliwa, co więcej zredukowanie czasu drgań napędów gwarantuje uzyskanie niskich kosztów eksploatacji całej podbijarki. System7 dzięki zintegrowaniu dodatkowego urządzenia podnoszącego z główną jednostką podnoszącą pozwala uniknąć skręcania pojazdu, co mogło by mieć negatywny wpływ na jakość pracy powodując spore naprężenia mechaniczne w pojeździe. Dzięki znacznemu ograniczeniu hałasu podniesiono komfort pracy operatorów. Podbijarka wyróżnia się również jako pojazd ekologiczny, dzięki zastosowaniu paneli fotowoltaicznych zasilających akumulatory zamontowane na pojeździe. Warto zaznaczyć, że zakup sfinansowano ze środków własnych Spółki PNUIK KRAKÓW.
– Zwiększamy potencjał naszej spółki i unowocześniamy park maszynowy. Dzięki podpisanej umowie zyskamy maszynę, która zapewni sprawne wykonywanie prac utrzymaniowo – inwestycyjnych. Nowoczesne rozwiązania umożliwiają szybsze roboty, a jednocześnie lepszą jakość infrastruktury kolejowej oraz większy poziom bezpieczeństwa – mówi Zbigniew Marzec, Prezes Zarządu Przedsiębiorstwa Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie sp. z o.o.
Autor: Paweł Gajos
Fot. Aneta Wdowik