Sektorkolejowy » PESA zakończyła testy lokomotywy wodorowej – Film

PESA zakończyła testy lokomotywy wodorowej – Film

pzez Damian

PESA zakończyła testy lokomotywy wodorowej specjalną prezentacją z procesem tankowania i jazdami testowymi na torze doświadczalnym w Żmigrodzie!

Pesa zakończyła ostatni etap badań homologacyjnych wodorowej lokomotywy manewrowej SM42-6Dn. Był to pierwszy w historii Ośrodka Instytutu Kolejnictwa pojazd z napędem wodorowym, którego badania homologacyjne prowadzono w Żmigrodzie. Na terenie toru doświadczalnego przygotowano specjalne stanowisko do tankowania wodoru z mobilnej stacji, dzięki czemu można było sprawnie przeprowadzić wszystkie testy dynamiczne.

– „Wszystkie badania zakończyliśmy zgodnie z planem. Teraz czas na przygotowanie dokumentacji do certyfikacji, potem procedura homologacji. Zakładamy, że w kwietniu rozpocznie się eksploatacja lokomotywy na terenie Petrochemii w Płocku” – podsumował dr Lech Lipiński, kierownik kontraktu pojazdów wodorowych PESA Bydgoszcz.

Na zakończenie testów w Żmigrodzie Pesa zaprosiła kilkunastu polskich i zagranicznych przewoźników towarowych na specjalną prezentację lokomotywy SM42-6Dn z pokazem tankowania wodoru z mobilnej stacji i jazdami testowymi.

– „Obecność kilkudziesięciu przedstawicieli przewoźników cargo i intermodalnych potwierdza zainteresowanie, jakim cieszy się projekt naszej wodorowej lokomotywy manewrowej. Poza modernizacją SM42-6Dn zaoferujemy klientom na polskim i europejskim rynku nowe lokomotywy wodorowe. Prace nad tymi projektami w ramach bezemisyjnej platformy lokomotyw i pojazdów pasażerskichj już trwają” – zapowiedział Krzysztof Zdziarski, Prezes Zarządu Pesa.


W części seminaryjnej spotkania uczestniczyli również przedstawiciele PKN Orlen, CUPT, PFR i TUV Sud.


-„Jesteśmy gotowi do komercjalizacji projektu manewrowej lokomotywy wodorowej. Chcieliśmy naszym klientom zaprezentować nie tylko pojazd i proces tankowania wodorem, ale również dać im szansę zapoznania się z różnymi instrumentami finansowymi umożliwiającymi wsparcie inwestycji w wodorowy tabor i infrastrukturę jego tankowania.” – dodał Maciej Grześkowiak, Dyrektor ds. Projektów Strategicznych i Komunikacji Pesa.

„Zielona Pesa” to jeden z kluczowych elementów realizowanej przez spółkę strategii Pesa2026+. Zakłada ona nie tylko produkcję bezemisyjnych, bateryjnych i wodorowych pojazdów szynowych, ale również ograniczenie emisji CO2 zarówno w produkcji, jak i całej działalności firmy.

Źródło: PESA

Może Ci się spodobać

1 komentarzy

Zbigniew 18 września 2023 - 16:48

Ciekaw jestem jakie są parametry tego pojazdu
1. Jaka jest faktyczną moc/możliwość pchania/ciągnięcia wagonów ładownych
2. Jaka jest minimalna prędkość godzinna (obecnie na PLK obowiązuje minimalna prędkość to 20km/h)
3. Jak jest prędkość max. przy maksymalnym obciążeniu

Odpowiedz

Zostaw komentarz