Wydzielone torowiska i separatory, dodatkowe pasy, podwójne przystanki i organizacja ruchu ułatwiająca przejazd tramwajom. MPK Łódź wprowadza kolejne ułatwienia dla komunikacji miejskiej.
Po propozycjach zmian w taryfie przedstawiono drugi pakiet dotyczący MPK Łódź. Tym razem władze miasta pokazały, jakie ułatwienia pojawią się w najbliższym czasie na ulicach w Łodzi, aby autobusy i tramwaje mogły poruszać się sprawniej, również w godzinach szczytu.
Koniec z blokowaniem torowisk MPK Łódź
Dla punktualnej jazdy tramwajów kluczową kwestią są przejezdne torowiska.
Tam, gdzie to możliwe, będziemy separować ruch tramwajowy od samochodowego oraz organizować go tak, aby ograniczyć tranzyt na ulicach w centrum Łodzi. Jedną z takich ulic będzie Kilińskiego na odcinku od Narutowicza do Północnej. Z pomiarów ruchu wynika, że średnia prędkość w godzinach szczytu na odcinku pomiędzy Rewolucji 1905 r. a Pomorską wynosi raptem 2,4 kilometra na godzinę! Szybciej pokonamy go pieszo. Zmiana w organizacji ruchu na tej ulicy i ograniczenie wjazdów do docelowych pozwoli przyspieszyć tramwaj dziesięciokrotnie – mówi Tomasz Piotrowski, wiceprezydent Łodzi.
Z kolei już zamontowane zostały na ul. Narutowicza nowe separatory.
Tutaj korekta była nieduża, ale ważna, a rozwiązanie proste do wprowadzenia. Tramwaj jadący w kierunku centrum, przed skrzyżowaniem z ul. Kopcińskiego często był blokowany przez samochody, które ustawiały się zaraz przy starych separatorach. Czasem wystarczyło lusterko w świetle trasy dla tramwaju, żeby MPK Łódź stanęło. Separatory są już przesunięte i zamontowane na dłuższym odcinku, a MPK Łóź ma wolną drogę na przystanek – mówi Bartosz Domaszewicz, przewodniczący Rady Miejskiej w Łodzi.
Podobne rozwiązanie pojawi się na ul. Limanowskiego niedaleko Rynku Bałuckiego. Tutaj ruch tramwajowy zostanie odseparowany od samochodowego. Z kolei na ul. Uniwersyteckiej przy rondzie Solidarności ruch samochodowy zostanie oddzielony od autobusowego.
Źródło: lodz.pl