Sektorkolejowy » Nowoczesny Zakład Techniki MPK-Łódź na Helenówku – kolejny przetarg

Nowoczesny Zakład Techniki MPK-Łódź na Helenówku – kolejny przetarg

pzez Damian

MPK-Łódź ogłosiło przetarg na budowę nowej siedziby Zakładu Techniki na terenie dawnej zajezdni Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej „Helenówek” przy ul. Zgierskiej 256. Przeprowadzka ZT z budynków przy ul. Tramwajowej jest konieczna, ponieważ w ich miejscu będzie przebiegać w przyszłości nowe torowisko.

Niemal cały teren, na którym znajduje się dawna zajezdnia, przejdzie gruntowną przebudowę. Zachowane zostaną tylko jej zabytkowe elementy. W nowym zakładzie od strony wschodniej znajdować się będzie część napraw bieżących. W hali przewiduje się m.in.: warsztat elektryczny, warsztat mechaniczny, śrutownię, lakiernię, stolarnię, spawalnię, myjnię, pomieszczenia magazynowe czy narzędziownie.

W nowej siedzibie Zakładu Techniki oprócz napraw bieżących będą też prowadzone modernizacje i remonty kapitalne tramwajów, a także produkowane oraz regenerowane będą podzespoły taboru tramwajowego i autobusowego.

W eksponowanym miejscu dawnych torowisk od strony ul. Zgierskiej zlokalizowana będzie historyczna przesuwnica tramwajowa (po przeniesieniu z istniejącego zakładu przy ul. Tramwajowej) z umieszczonym w niej starym tramwajem.

Zajezdnia Helenówek (znajdująca się obecnie przy Zgierskiej 256) powstała w 1922 r. jako zajezdnia czołowa Łódzkich Wąskotorowych Elektrycznych Kolei Dojazdowych. Funkcjonowała do 2012 roku.

Unieważniony przetarg na modernizację dawnej zajezdni „Helenówek”

MPK-Łódź w zeszłym roku unieważniło przetarg na realizację tej inwestycji, do najniższej oferty zabrakło blisko 80 mln zł. Wstępnie na nową siedzibę Zakładu Techniki przewidziano 103 798 526,58 zł. Natomiast 14 kwietnia, gdy otwarto oferty złożone w przetargu, okazało się, że zaplanowana kwota nie będzie wystarczająca. Najwyższą ofertę złożyła firma Alstal, która modernizowała Zajezdnię Limanowskiego. Wyceniła swoje prace na 269 796 087,02 zł. Mniejszą kwotę zaproponowała Balzola Polska – 183 325 095,14 zł, a niewiele niższą Mota – Engil 182 999 400, 00 zł. Różnica ok. 79 mln zł okazała się dla MPK – Łódź za wysoka. 

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz