fbpx
Sektorkolejowy » Nowoczesna podbijarka zapewni sprawne wykonywanie prac torowych. Maszyna zasili park maszynowy PNUIK Kraków

Nowoczesna podbijarka zapewni sprawne wykonywanie prac torowych. Maszyna zasili park maszynowy PNUIK Kraków

pzez Adrian

PNUIK Kraków rozszerza park maszynowy

Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie sp. z o.o. (spółka  z Grupy Kapitałowej PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.) podpisało umowę na zakup nowoczesnej podbijarki torowej i rozjazdowej – Uniwersal Tamper S7 PLS 16 4.0-S. Wartość maszyny, która służy do regulowania położenia torów i rozjazdów to  5,4 mln euro. Dzięki niej pociągi mogą kursować szybko i bezpiecznie. Podbijarka będzie wykorzystywana do prac utrzymaniowych i inwestycyjnych. Maszyna została wyprodukowana przez austriackie przedsiębiorstwo System 7 Railtechnology GmbH. Zakup został sfinansowany ze środków własnych spółki. Podbijarka ma zostać dostarczona do końca maja 2022 r.

„Nowoczesne maszyny gwarantują wydajniejsze i szybsze prace oraz dobre utrzymanie infrastruktury kolejowej. Wzrasta też poziom bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego. Efektem są szybkie i wygodne podróże, a także sprawny przewóz towarów” – mówił Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Możliwości podbijarki torowej i rozjazdowej Uniwersal Tamper S7 PLS 16 4.0-S

Uniwersalna podbijarka zakupiona przez PNUIK Kraków służy do:

  • poziomowania
  • podnoszenia
  • regulowania
  • podbijania

torów i rozjazdów. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii maszyna umożliwia sprawniejsze wykonywanie prac torowych np. w pełni hydrauliczny napęd podbijania, pozwala uzyskać optymalne parametry podbijania toru, co gwarantuje jego wytrzymałość oraz stabilność. Nowością jest także  optyczny system namiarowy, który umożliwia precyzyjne ustawienie geometrii toru.

„Zwiększamy potencjał naszej spółki i unowocześniamy park maszynowy. Dzięki podpisanej umowie zyskamy maszynę, która zapewni sprawne wykonywanie prac utrzymaniowo – inwestycyjnych. Nowoczesne rozwiązania umożliwiają szybsze roboty, a jednocześnie lepszą jakość infrastruktury kolejowej oraz większy poziom bezpieczeństwa” – mówił Zbigniew Marzec, Prezes Zarządu Przedsiębiorstwa Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie sp. z o.o.

Podbijarka Uniwersal Tamper S7 PLS 16 4.0-S posiada zaawansowany system monitoringu, który dostarcza informacji o jakości nawierzchni kolejowej. Ponadto system elektroniczny umożliwia także zdalne monitorowanie podzespołów maszyny, co przekłada się na bezawaryjną pracę. Dzięki komunikacji z systemem GPS oraz możliwości przesyłania danych o parametrach pracy roboty wykonywane przez podbijarkę są bardzo precyzyjne.

Zakupiona maszyna jest bardziej ekologiczna, gdyż ograniczono emisję hałasu, a zainstalowane panele fotowoltaiczne pozwalają na ładowanie akumulatorów. Mechanizacja prac na torach i wykorzystywanie nowoczesnego sprzętu umożliwia utrzymanie rozkładowych czasów podróży oraz sprawne przewozy ładunków.

Autor: Damian Malesza
Fot.  system7 rail 

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz