Sektorkolejowy » Mazowsze: w Kobyłce otwarto tunel pod torami Rail Baltica

Mazowsze: w Kobyłce otwarto tunel pod torami Rail Baltica

pzez Damian

Zakończyła się budowa tunelu pod linią kolejową Warszawa – Białystok. Bezkolizyjne dwupoziomowe skrzyżowanie zapewnia lepszą komunikację między obiema częściami miasta. Inwestycja za 46 mln zł współfinansowana jest ze środków unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Kolejna inwestycja PLK S.A. w Kobyłce zwiększyła poziom bezpieczeństwa na torach i usprawniła komunikację. Mieszkańcy korzystają już z nowego tunelu pod torami linii Warszawa – Białystok. Dostępna jest jezdnia po jednym pasie ruchu w każdą stronę, chodnik i ścieżka rowerowa. Dzięki budowie tunelu, pod torami został poprowadzony nowy odcinek ul. Orszagha o długości 800 m. Nowe skrzyżowanie i ulica zapewniają wygodniejszy i szybszy przejazd między dzielnicami. Wzrośnie też bezpieczeństwo ruchu kolejowego, ponieważ kierowcy nie będą musieli czekać przy zamkniętych rogatkach dotychczasowego przejazdu w al. Jana Pawła II.

– Kolejna inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Kobyłce pozytywnie wpłynie na jakość życia mieszkańców. Tunel i przebudowane sąsiednie ulice usprawniają ruch w mieście. Zwiększa się także bezpieczeństwo podróżowania koleją. W ostatnich latach, dzięki efektywnemu wykorzystaniu środków z instrumentu CEF „Łącząc Europę”, na mazowieckim odcinku linii Rail Baltica powstało dwanaście wygodnych i bezpiecznych bezkolizyjnych skrzyżowań – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

– Budowa nowoczesnej linii Rail Baltica zmienia obraz kolei we wschodniej części województwa mazowieckiego. Przybyło bezpiecznych, bezkolizyjnych skrzyżowań, na czym zyskują pasażerowie pociągów i kierowcy samochodów. Tunele, wiadukty oraz przejścia podziemne to ułatwienie w codziennym funkcjonowaniu mieszkańców miejscowości położonych przy linii kolejowej – powiedział Piotr Majerczak, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W ramach prac w Kobyłce przebudowany został także układ ulic Warszawskiej i Granicznej. Po obu stronach linii kolejowej, nad ul. Orszagha, powstały dwa wiadukty drogowe oraz dojazdy. Dzięki temu mieszkańcy zyskali dodatkowe możliwości wygodnej komunikacji w mieście.

Dwanaście obiektów zwiększa bezpieczeństwo

Tunel pod torami to drugie z bezkolizyjnych skrzyżowań, jakie PLK S.A. udostępniły w tym roku w Kobyłce. Od lipca mieszkańcy korzystają już z nowego wiaduktu nad linią kolejową, który powstał w pobliżu przystanku Kobyłka-Ossów. Bezpieczną komunikację zapewnia jezdnia i ciąg pieszo-rowerowy. Dzięki inwestycji przebudowano też odcinki ulic Jasińskiego i Poniatowskiego.

W latach 2019-2023 na linii kolejowej pomiędzy Warszawą a granicą województwa mazowieckiego PLK S.A. wybudowały łącznie 12 bezkolizyjnych przepraw przez tory. W ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” powstało 7 wiaduktów drogowych, 2 tunele pod torami i 3 przejścia podziemne dla pieszych i rowerzystów. Łączna wartość tych inwestycji to 347,6 mln zł netto.

Źródło: PKP PLK S.A.

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz