Przewoźnik z Mazowsza (KM) ogłosił postępowanie przetargowe na dostawę 6 fabrycznie nowych spalinowych zespołów trakcyjnych (SZT). Oprócz dwuczłonowych jednostek podstawowy zakres zamówienia obejmuje m.in. pakiet naprawczo-zdarzeniowy oraz usługi serwisowania pojazdów na poziomach utrzymania P1, P2 i P3 (od momentu dostarczenia do 31 grudnia 2031 r.).
Spółka Koleje Mazowieckie uwzględniła także tzw. prawo opcji, które pozwala na:
- rozszerzenie zamówienia o dodatkowe 4 pociągi wraz z pakietem usług serwisowych (na poziomach utrzymania P1, P2 i P3) oraz wydłużenie okresu ich świadczenia do upływu 18 lat (od 1 stycznia 2031 r.) lub osiągnięcia przez daną jednostkę przebiegu na poziomie 2,592 mln km (w zależności co nastąpi pierwsze)
- wykonanie dwóch napraw na poziomie utrzymania P4 każdego z dostarczonych pojazdów
W przypadku zamówienia podstawowego zwycięski oferent będzie miał na dostarczenie pociągów 33 miesiące od momentu podpisania kontraktu. Na dostawę pojazdów w ramach prawa opcji przewidziano 36 miesięcy (od zawiadomienia przez zamawiającego o skorzystaniu z niej).
Oferty przesłane w ramach postępowania przetargowego KM przejdą proces oceny z uwzględnieniem następujących kryteriów:
- cena za dostawę wszystkich SZT (zamówienie podstawowe + opcja) wraz z pakietem naprawczym-pozderzeniowym i szkoleniem osób wskazanych przez zamawiającego (50%)
- cena sumaryczna za świadczenie usług serwisowych wszystkich SZT (zamówienie podstawowe + opcja) na poziomach utrzymania P1, P2 i P3 (25%)
- cena sumaryczna za naprawę P4 wszystkich SZT dostarczonych w ramach zamówienia podstawowego i opcji (5%)
- współczynnik niezawodności SZT (10%)
- okres udzielonej gwarancji na każdy kompletny dostarczony SZT w ramach zamówienia podstawowego i opcji (10%)
Otwarcie ofert nastąpi 18 listopada br. o godz. 1200.
O pociągach dla Kolei Mazowieckich
Nowe pociągi dla KM mają być wykorzystywane do obsługi połączeń regionalnych m.in. w relacjach Tłuszcz – Ostrołęka – Chorzele, Sochaczew – Kutno – Płock – Sierpc – Nasielsk – Nowy Dwór Mazowiecki, Siedlce – Czeremcha – Siedlce. Muszą pomieścić na pokładzie co najmniej 100 pasażerów na miejscach siedzących oraz 100 na miejscach stojących i poruszać się z prędkością 120 km/h. Przewoźnik oczekuje, że silniki pojazdów, będą miały możliwość zasilania paliwem typu biodiesel (HVO). Wymagane wyposażenie to m.in. gniazda do ładowania elektroniki, bezprzewodowy internet i klimatyzacja.
Autor: Damian Malesza
Fot. JBCrew
Sprawdź także:
- Koleje Mazowieckie uzyskały finansowanie od BGK i PKO Banku Polskiego na zakup nowych pociągów
- Koleje Mazowieckie przewiozły ponad 32,4 mln pasażerów w I półroczu 2024 r.
- Koleje Mazowieckie: 3 oferty w przetargu na dostawę EAZT-ów