Sektorkolejowy » Kolejarze kończą zasadnicze prace na stacji Warszawa Zachodnia

Kolejarze kończą zasadnicze prace na stacji Warszawa Zachodnia

pzez Damian

Do końca grudnia zakończą się główne prace modernizacyjne na stacji Warszawa Zachodnia. Nowe przejście podziemne, które budują również Tramwaje Warszawskie, umożliwi łatwiejszy dostęp do wszystkich peronów. Projekt przebudowy Warszawy Zachodniej realizowany jest z dofinansowaniem środków unijnych z POIiŚ.

Od czerwca, podróżni na stacji Warszawa Zachodnia korzystają już ze wszystkich 9 peronów. Do końca grudnia, wykonawca zakończy zasadnicze prace w części kolejowej przejścia podziemnego. Aby podróżni mogli skorzystać z nowego obiektu, muszą zostać dokończone roboty związane z budową części tramwajowej. Ten etap planowany jest do połowy przyszłego roku.

Stacja Warszawa Zachodnia staje się jednym z największych węzłów komunikacyjnych w Polsce. To miejsce, które będzie łączyło kolej z transportem miejskim, co stworzy doskonałe warunki do podróżowania – powiedział Marcin Mochocki, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Nowe przejście podziemne jest dłuższe i szersze od poprzedniego. Obiekt umożliwia dojście do wszystkich 9 peronów zarówno od strony Woli jak i Ochoty. Zainstalowano w nim windy oraz schody ruchome, które ułatwią pasażerom wejście na perony. Docelowo znajdą się w nim kasy biletowe, poczekalnie i lokale usługowe. Obecnie wygodne dojście do pociągów zapewnia wybudowana kładka, z której można zjechać windami na poziom „0”.

W listopadzie PLK SA rozpoczęły procedurę związaną z komercjalizacją powierzchni handlowo-usługowej na stacji Warszawa Zachodnia. Największy węzeł komunikacyjny w stolicy, po zakończeniu modernizacji stanie się również centrum handlowym, które przyciągnie tysiące klientów każdego dnia. 

Modernizacja Warszawy Zachodniej to jedna z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w kraju. Wszystkie perony są zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” wart jest ok. 2 mld zł netto.

Źródło: PKP PLK

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz