PKP Polskie Linie Kolejowe SA wybrały ofertę spółki PORR w postępowaniu przetargowym na budowę drugiego toru wraz z nową przeprawą mostową na linii kolejowej nr 354 między posterunkiem odgałęźnym Oborniki Wielkopolskie Most a stacją Oborniki Wielkopolskie. Propozycja warta 122,86 mln zł brutto, została uznana za najkorzystniejszą. W przetargu PKP PLK wzięło udział 10 firm i konsorcjów. Jedynym kryterium oceny była cena.
Inwestycja wykracza znacząco poza samą budowę drugiego toru i nowego mostu nad Wartą. Projekt obejmuje kompleksową przebudowę infrastruktury towarzyszącej, w tym układów torowych, modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk), sieci trakcyjnej oraz obiektów służących podróżnym. Całość prac ma zostać zrealizowana w ciągu 20 miesięcy. Wykonawca będzie zobowiązany nie tylko przeprowadzić wszystkie roboty budowlane, ale również uzyskać niezbędne zezwolenia.
Rozbudowa linii kolejowej nr 354 ma duże znaczenie dla poprawy przepustowości i bezpieczeństwa ruchu kolejowego w regionie. Budowa drugiego toru na odcinku do Obornik Wielkopolskich pozwoli na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów. Inwestycja jest realizowana w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).
Podpisania umowy na linii PKP PLK – PORR nastąpi po sfinalizowaniu wszystkich formalności.
Punktacja wszystkich ofert.
Autor: Damian Malesza
Fot. JBCrew – zdjęcie poglądowe
Sprawdź również: