Zarząd Dróg Miasta Krakowa otworzył oferty w postępowaniu na utrzymanie, konserwację i naprawy infrastruktury tramwajowej na lata 2025–2028. Wpłynęła jedna oferta – od spółki ZUE – z łącznym wynagrodzeniem ryczałtowym na poziomie 80,5 mln zł brutto obejmującym prace zarówno dla ZDMK, jak i Trasa Łagiewnicka SA.
Budżet zamawiającego na całe zadanie wynosi 193 mln zł brutto i obejmuje zarówno prace wykonywane w ramach wynagrodzenia ryczałtowego, jak i zlecenia dodatkowe nieobjęte ryczałtem, rozliczane po cenach jednostkowych z oferty w czasie realizacji do 2028 r. Propozycja złożona przez krakowską spółkę dotyczy części rozliczanej ryczałtowo.
W zamówieniu uwzględniono dwa kryteria oceny ofert tj. cena (60%) oraz okres gwarancji (40%). Jednak w wyniku braku konkurencji w postępowaniu, mają one znaczenie drugorzędne.
Po ocenie formalnej i merytorycznej ZDMK wezwie wykonawcę do złożenia wymaganych dokumentów podmiotowych. Po pozytywnej weryfikacji możliwe będzie zawarcie umowy na okres 36 miesięcy.
Warunki, jakie należało spełnić, by wziąć udział w postępowaniu:
- doświadczenie w bieżącym utrzymaniu infrastruktury tramwajowej o łącznej długości co najmniej 60 km pojedynczego toru, obejmującej m.in. co najmniej 20 km torowisk wbudowanych w jezdnię, minimum 1 km torowiska w tunelu, minimum 1 km torowiska na węźle rozjazdowym oraz co najmniej 60 kompletów smarownic torowych
- doświadczenie w utrzymaniu sieci trakcyjnej o długości minimum 60 km, obsłudze minimum 30 napędów i sterowań zwrotnic oraz minimum 10 podstacji trakcyjnych
Autor: Damian Malesza
Zobacz również: