Sektorkolejowy » W Żmigrodzie trwają testy nowego systemu antykradzieżowego sieci trakcyjnej

W Żmigrodzie trwają testy nowego systemu antykradzieżowego sieci trakcyjnej

pzez Adrian

Korzyści płynące z wdrożenia nowego systemu antykradzieżowego

Nowy system ma umożliwić błyskawiczne reagowanie na jakiekolwiek ingerencje oraz awarie sieci trakcyjnej. Głównym celem systemu jest zabezpieczenie zelektryfikowanych linii kolejowych, w wyniku czego możliwe będzie zredukowanie strat materialnych bądź ich uniknięcie. Wdrożenie nowego rozwiązania wpłynie również na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w otoczeniu torów kolejowych.

Jak działa system antykradzieżowy?

Innowacyjne urządzenie wraz ze strukturą specjalnych czujników informuje pracowników kolei o zdarzeniach, które bezpośrednio ingerują w sieć trakcyjną. System czujników został rozmieszczony na słupach trakcyjnych. Działanie systemu antykradzieżowego sieci trakcyjnej opiera się na analizowaniu parametrów sieci trakcyjnej, są to m.in.:

  • naciąg sieci trakcyjnej
  • zmiany napięcia
  • drgania przewodów

Ponadto system monitorowania wykorzystujący czujniki ruchu pozwala na detekcję pojazdów oraz osób w otoczeniu linii kolejowej zarówno w dzień, jak i w nocy. Co ciekawe system jest zasilany za pomocą paneli fotowoltaicznych. Według założeń testowane rozwiązanie ma przeciwdziałać wjazdom pociągów w rejon niesprawnej sieci trakcyjnej oraz zapobiegać ewentualnym porażeniom prądem.

Jak długo będą trwały testy systemu antykradzieżowego sieci trakcyjnej?

Zgodnie z planem testy systemu mają zakończyć się w III kw. 2022 r. Rezultaty prac badawczo-rozwojowych zostaną poddane analizie. Następnie zapadnie decyzja w sprawie wdrożenia tego rozwiązania na sieci kolejowej. Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.:

„Zadanie »Opracowanie i wdrożenie elementów systemu antykradzieżowego sieci jezdnej w transporcie szynowym« realizowane jest przez konsorcjum firm, lider: Instytutu Kolejnictwa”.

Autor: Damian Malesza

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz