Sektorkolejowy » W Warce powstaje nowy wiadukt nad torami linii Warszawa – Radom za 24 mln zł

W Warce powstaje nowy wiadukt nad torami linii Warszawa – Radom za 24 mln zł

pzez Adrian

Bezkolizyjne skrzyżowanie zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym

W miejscowości Warka (woj. mazowieckie) trwa budowa nowego wiaduktu nad torami linii Warszawa – Radom. Bezkolizyjne skrzyżowanie zastąpi przejazd kolejowo-drogowy, który jest umiejscowiony w ciągu ulicy Grójeckiej pomiędzy stacją Warka a przystankiem Warka Miasto. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Ponadto usprawniona zostanie komunikacja drogowa w mieście.

Jak będzie wyglądał nowy obiekt w Warce?

Nowy wiadukt o szerokości 13 m będzie miał po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Przewidziano także ścieżkę dla pieszych oraz rowerzystów. Nowa przeprawa ma już gotowe przyczółki. Aktualnie wykonawca inwestycji przygotowuje montaż przęsła wiaduktu. Ponadto budowane są drogi dojazdowe do obiektu.

Koszt przedsięwzięcia PKP PLK

Wartość inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. to 24 mln zł. Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Prace obejmują także przebudowę odcinka drogi wojewódzkiej nr 730 wraz z budową dwóch rond. Zgodnie z planem zakończenie wszystkich działań ma nastąpić na początku 2023 r.

Nowy przystanek Warka Miasto

Warto przypomnieć, że w marcu br. PKP PLK oddały do użytku podróżnych nowy przystanek Warka Miasto w centrum miejscowości. Jest to następny nowy przystanek wybudowany w ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na linii Radom – Warszawa. Ponadto wszystkie nowe oraz przebudowane przystanki pomiędzy Czachówkiem Południowym a Radomiem Głównym:

  • zyskały lepszy standard obsługi pasażerów
  • zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się

Przystanki zostały także wyposażone w nowe:

  • ławki
  • wiaty
  • oświetlenie
  • nagłośnienie

Od Warki do Radomia został dobudowany drugi tor w celu zwiększenia sprawności realizowanych przewozów. Prace modernizacyjne objęły również stację Warka – przebudowano tam perony oraz wykonano przejście podziemne.

Autor: Damian Malesza
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz