Sektorkolejowy » Nowoczesny Punkt Utrzymania Taboru Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu otwarty

Nowoczesny Punkt Utrzymania Taboru Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu otwarty

pzez Adrian

Uroczysta inauguracja nowego obiektu

W dniu 5 maja 2022 r. miało miejsce otwarcie nowego Punktu Utrzymania Taboru Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu (woj. wielkopolskie). Wydarzenie rozpoczęło się uroczystym przecięciem wstęgi przez Zarząd Spółki Kolei Wielkopolskich:

  • prezesa – Marka Nitkowskiego
  • członka zarządu – Mikołaja Grzyba
  • marszałka województwa wielkopolskiego – Marka Woźniaka
  • wicemarszałka województwa wielkopolskiego – Wojciecha Jankowiaka

oraz przedstawicieli przedsiębiorstwa Alstal i prezesa zarządu Kolei Wielkopolskich w latach 2010-2021 – Włodzimierza Wilkanowicza. Inwestycja została ukończona po dwóch latach.

Ze względu na fakt, iż Nowoczesny Punkt Utrzymania Taboru w Wągrowcu obsługuje spalinowe zespoły trakcyjne, na teren hali wjechał pojazd typu 36WEhd, któremu towarzyszyła wyjątkowa oprawa świetlno-muzyczna. Po charakterystycznym wstępie głos zabrali marszałek i wicemarszałek województwa wielkopolskiego, którzy podkreślali istotę nowoczesnych rozwiązań w kształtowaniu i rozwoju sektora przewozów pasażerskich.

„Pasażerowie zasługują na najlepszą jakość przewozów, dlatego niezmiennie towarzyszy nam determinacja, aby unowocześniać i rozwijać transport zbiorowy” – mówił marszałek województwa wielkopolskiego Marek Woźniak.

Jak wygląda Nowoczesny Punkt Utrzymania Taboru Kolei Wielkopolskich?

Nowy obiekt w Wągrowcu składa się z dwóch w pełni wyposażonych hal:

  • hala główna – w niej będą przeprowadzane przeglądy, naprawy, mycie zewnętrzne oraz sprzątanie wnętrz pojazdów
  • hala postojowa – będzie służyła do odstawiania pojazdów w czasie oczekiwania rozkładowego pomiędzy kursami

Nowy Punkt Utrzymania Taboru Kolei Wielkopolskich jest wyposażony m.in. w:

  • automatyczną myjnię pojazdów szynowych
  • stanowiska z symulatorem jazdy, gdzie będą szkolić się przyszli oraz obecni maszyniści Kolei Wielkopolskich

Cały obiekt jest przystosowany do odstawienia nawet dziewięciu pojazdów.

„Techniczna sprawność pojazdów jest bezdyskusyjna. Mając własny punkt utrzymania taboru kolejowego, jesteśmy niezależni od innych wykonawców. Serwis możemy wykonać szybko, sprawnie i lepiej. Taki jest zamysł tego dużego przedsięwzięcia, finansowanego w dużej części z budżetu europejskiego” – mówił Marek Woźniak.

Koszt przedsięwzięcia w Wągrowcu

Całkowita wartość inwestycji w Wągrowcu wyniosła 69 019 261,27 zł. Projekt był dofinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 w kwocie 34 055 454,85 zł.

Autor: Damian Malesza
Fot. Koleje Wielkopolskie

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz