Koleje Dolnośląskie (KD) postanowiły zainwestować w modernizację symulatora elektrycznego zespołu trakcyjnego (EZT) 45WE z rodziny Impuls. Spółka przewozowa odebrała go na przełomie 2017 i 2018 r. równolegle z uruchomieniem ośrodka szkoleniowego.
W ramach kontraktu zawartego przez SIM Factor i Koleje Dolnośląskie, spółka specjalizująca się m.in. w opracowywaniu i wdrażaniu najnowocześniejszych rozwiązań z zakresu symulacji szkoleniowej, które wykorzystują rzeczywistość wirtualną, od maja br. zajmuje się aktualizacją oraz rozbudową symulatora należącego do przewoźnika z Dolnego Śląska.
Zakres realizowanych prac obejmuje:
- wprowadzenie licznych zmian mających na celu dostosowanie symulatora do nowego standardu – głównie w zakresie zdarzeń, obsługi instruktora, uruchamiania sesji, grafiki, dostępności sygnałów, pojazdów AI, systemu ETCS czy tworzenia scenariuszy, tj. oprogramowania UTK-SIM wykorzystywanego przez m.in. Urząd Transportu Kolejowego (UTK) w procesach egzaminowania oraz monitorowania maszynistów, a także kandydatów na to stanowisko w ramach CEMM (Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów UTK)
- aktualizację bazy wirtualnych szlaków kolejowych, zawierającej wszystkie szlaki wykorzystywane w UTK do szkolenia maszynistów w ramach CEMM (łączna długość szlaków wynosi ok. 7 tys. km) wraz z lokacjami, które przeszły metamorfozę m.in. dworzec zlokalizowany w Legnicy
- modernizację sprzętu, a także wymianę krytycznych elementów informatycznych i oprogramowania bazowego (w tym platformy ruchu)
Zgodnie z planem wszystkie działanie w ramach tego projektu mają zakończyć się do połowy lipca br.
Sprawdź także:
- SIM Factor z kontraktem na modernizację symulatorów lokomotyw dla PKP Intercity
- SIM Factor oddał do użytku kolejny pełnokabinowy symulator lokomotywy elektrycznej
- SIM FACTOR dostarczył pełnokabinowy symulator lokomotywy Siemens Vectron dla ČD Cargo
- System Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów – rewolucja na kolei
Autor: Damian Malesza
Fot. SIM Factor