Sektorkolejowy » Stadler prezentuje specyfikację nowych lokomotyw dla LTG Cargo

Stadler prezentuje specyfikację nowych lokomotyw dla LTG Cargo

pzez DamianM

Podczas niedawnej wizyty w Wilnie, Íñigo Parra, dyrektor generalny Stadler Valencia, zaprezentował szczegółowe informacje dotyczące nowych pojazdów elektrycznych, które hiszpański producent dostarczy litewskiemu operatorowi.

Pierwszy tego typu kontrakt dla spółki Stadler Valencia na rynku litewskim obejmuje dostawę 17 lokomotyw elektrycznych wraz z kompleksowym pakietem serwisowym, częściami zamiennymi oraz wsparciem technicznym w początkowym okresie eksploatacji wynoszącym 3 lata. Co istotne, umowa zawiera również opcję na dodatkowe 17 jednostek, które mogą zostać zamówione w zależności od potrzeb przewoźnika.

Specyfikacja techniczna dostosowana do litewskich wymagań

Nowe pojazdy trakcyjne bazują na sprawdzonej konstrukcji sześcioosiowej lokomotywy Eurodual, która została specjalnie dostosowana do wymagań litewskiej szerokotorowej kolei oraz lokalnych warunków klimatycznych. Szczególną uwagę zwrócono na możliwość eksploatacji w ekstremalnie niskich temperaturach, sięgających nawet -40°C, wyposażając lokomotywy w dedykowany pakiet zimowy.

Nowe lokomotywy o mocy trakcyjnej wynoszącej 6,15 MW są w stanie prowadzić składy o masie do 5700 ton, osiągając prędkość maksymalną 120 km/h. Konstrukcja została wyposażona w dwie ergonomiczne kabiny maszynisty, spełniające europejskie normy w zakresie komfortu pracy i poziomu hałasu. Bezpieczeństwo prowadzenia pojazdu zwiększa system kamer CCTV, umożliwiający obserwację zarówno kierunku jazdy, jak i widoku za pociągiem z obu kabin maszynisty.

Ekologiczny wymiar inwestycji LTG Cargo

Wdrożenie nowych lokomotyw elektrycznych wpisuje się w strategię rozwoju LTG Cargo, szczególnie w kontekście planowanego zakończenia elektryfikacji strategicznej trasy Wilno – Kłajpeda do końca br. Jak podkreśla Eglė Šimė, dyrektor generalna litewskiego przewoźnika, obecnie spalinowozy obsługujące to połączenie zużywają rocznie blisko 10 mln litrów oleju napędowego, generując 32 tys. ton CO2. Przejście na trakcję elektryczną pozwoli nie tylko znacząco zwiększyć efektywność przewozów, ale również uczynić je bardziej przyjaznymi dla środowiska naturalnego.

O LTG Cargo

LTG Cargo, będące częścią Grupy LTG, konsekwentnie rozwija swoją działalność na rynkach zachodnich. Przedsiębiorstwo zatrudniające blisko 1700 specjalistów z branży logistycznej, oferuje kompleksowe usługi w zakresie transportu towarowego, przewozów intermodalnych, logistyki oraz spedycji. Firma rozwija również działalność poprzez swoje spółki zależne w Polsce (LTG Cargo Polska) i na Ukrainie (LTG Cargo Ukraine), świadcząc usługi naprawy i wynajmu taboru kolejowego.

Autor: Damian Malesza
Fot. LTG Cargo

Sprawdź również:

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz