Sektorkolejowy » Siemens Mobility zakończyło naprawę główną wózków Inspiro dla Metra Warszawskiego

Siemens Mobility zakończyło naprawę główną wózków Inspiro dla Metra Warszawskiego

pzez Damian

Firmy Siemens Mobility i Metro Warszawskie zakończyły przegląd P4.3 wózków we wszystkich 35 pociągach Inspiro. Prace były wykonywane od 2021 r.

W latach 2013-2014 Siemens Mobility wspólnie z nowosądecką firmą Newag dostarczył 35 jednoprzestrzennych pociągów Inspiro dla Metra Warszawskiego. Było to pierwsze zamówienie na nową generację pociągów Siemens Mobility na świecie. Metro w Warszawie cieszy się dużym zainteresowaniem – tylko w 2022 r. było to ponad 160 mln pasażerów (17 % podróży transportem zbiorowym).

W 2021 rozpoczęły się przeglądy P4.3 wózków w pojazdach metra Inspiro, realizowane przez Siemens Mobility. Łącznie w 35 pociągach Inspiro prace były wykonane na 420 wózkach, w których doszło m.in. do planowej regeneracji zestawów kołowych oraz wymiany wszystkich elementów metalowo-gumowych. Naprawa główna wózków realizowana była w zakładach produkcyjnych Siemens w Grazu, Penig i Norymberdze oraz częściowo w Polsce, przy współpracy z lokalnym partnerem. Całość prac zarządzana była przez polski zespół serwisowy Siemens Mobility.

Inspiro jest jednym z najnowocześniejszych pojazdów metra na świecie i z powodzeniem od kilku lat kursuje na pierwszej i drugiej linii warszawskiego metra. Dbając o bezpieczeństwo i komfort pasażerów udało się realizować przeglądy w rekordowym czasie – 25 dni na jeden pojazd, by pociągi mogły jak najszybciej wrócić na tory – powiedział Piotr Haremza, dyrektor serwisu w Siemens Mobility Sp. z o.o.

Obecnie Inspiro jest rozwijane także w innych miastach na świecie m.in. w Sofii, Kuala Lumpur, Rijadzie, Monachium, Norymberdze, Wiedniu oraz Londynie.

Źródło: Informacja prasowa

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz