Sektorkolejowy » SBB zwiększy przepustowość trasy Zurych – Winterthur

SBB zwiększy przepustowość trasy Zurych – Winterthur

pzez Damian

Nowy projekt pn. „MehrSpur Zürich – Winterthur” ma zwiększyć przepustowość tej linii kolejowej o ok. 30%.

Między Zurychem a Winterthur kursuje 670 pociągów dziennie, a z trasy korzysta obecnie 120 000 pasażerów. Ponieważ każda infrastruktura kolejowa ma wąskie gardła, SBB określiło tę linię jako jedno z krytycznych miejsc wymagających poprawy. Nowy projekt, „MehrSpur Zürich-Winterthur”, obejmie kilka mniejszych projektów, które usprawnią ruch pociągów pasażerskich oraz towarowych na tej trasie.

Projekt obejmuje ok. dziewięciokilometrowy tunel Brüttener między Dietlikon/Bassersdorf i Winterthur. Rozbudowane zostaną 4 stacje kolejowe: Dietlikon, Bassersdorf, Wallisellen oraz Winterthur Töss. Po zbudowaniu 2 mostów i 2 krótkich tuneli nowe tory zostaną połączone z istniejącą już siecią kolejową. W rezultacie ruch zostanie zdekoncentrowany, a pociągi będą mogły się krzyżować bez utrudniania ruchu nadjeżdżającym pojazdom.

Nowa dwutorowa linia kolejowa ominie obecny szlak prowadzący przez Effretikon, wykorzystując wybudowany tunel Bruttener. Tym samym przepustowość infrastruktury kolejowej wzrośnie do 900 pociągów dziennie raz 156 tys. pasażerów. Do 2035 r. dwa miasta będą połączone dwiema trasami co kwadrans, co pozwoli zaoszczędzić 8 minut podróży każdym pociągiem. Projekt o wartości 3 mld euro ma zostać ukończony w 2035 r.

Źródło: railmarket.com
Autor: Lubomir Cech
Fot: SBB

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz