Sektorkolejowy » Rekordowy rok Polregio

Rekordowy rok Polregio

pzez Damian

W roku 2023 spółka POLREGIO odnotowała spektakularny sukces, bijąc rekordy w przewozie pasażerów. Liczba 97,3 mln podróżnych przewiezionych przez pociągi tej firmy stanowi nie tylko najlepszy wynik w historii spółki, ale także potężny wzrost w porównaniu z poprzednimi latami.

Porównując rok 2023 z ubiegłymi latami, wzrost liczby pasażerów jest imponujący. Ponad 10 milionów więcej osób skorzystało z usług największego polskiego przewoźnika pasażerskiego w porównaniu z rokiem poprzednim. Co więcej, zanotowano rekordowy wzrost o ponad 8 milionów pasażerów w stosunku do 2019 roku, kiedy to przewieziono blisko 89 milionów osób. Te liczby stanowią prawdziwe osiągnięcie w historii firmy.

Obserwujemy rosnącą popularność kolei. Pociągi znów stają się ulubionym sposobem dojazdu Polaków do pracy i szkół i czujemy, że się do tego przyczyniliśmy. POLREGIO, które obsługuje najwięcej stacji i przystanków w Polsce, odnotowało wzrost liczby przewiezionych pasażerów o 11,6 % i rekordowy wynik niemal 100 mln pasażerów w ciągu roku. Nie oznacza to jednak, że ustaną nasze starania o pasażera – ten rezultat motywuje nas do dalszego zachęcania Polaków do kolei. Naszym priorytetem na kolejne lata jest zakup nowego taboru, by korzystający z naszych pociągów podróżowali najnowszymi składami bez względu na to, czy mieszkają w aglomeracjach, czy też mniejszych miastach i miejscowościach – mówi Adam Pawlik, Prezes Zarządu POLREGIO.

Atrakcyjne oferty i coraz łatwiejszy zakup biletów

Rosnące wyniki przewozowe na kolei to również rezultat zwiększonej dostępności oferty POLREGIO. Duży wpływ ma m.in. digitalizacja kanałów sprzedaży biletów. Pasażerowie coraz częściej decydują się na zakup biletu w formie zdalnej – za pośrednictwem strony www przewoźnika, aplikacji mobilnej oraz videomatów. Łączna sprzedaż biletów w kanałach zdalnych w 2023 r. zwiększyła się o niemal 40% w porównaniu do 2022 r., a od roku 2019 wzrosła ponad trzykrotnie. Videomaty to innowacyjne urządzenia, umożliwiające połączenie z konsultantem, który wspiera pasażera w procesie kupna biletu tak, jak podczas rozmowy z kasjerem w tradycyjnym okienku. Nowe automaty samoobsługowe POLREGIO rozlokowane są na najważniejszych stacjach kolejowych, gdzie skorzystało z nich w minionym roku już tysiące pasażerów.

Jesteśmy przewoźnikiem pasażerskim numer jeden w kraju. To nasza zdecydowana przewaga i ogromny sukces, ale przede wszystkim odpowiedzialność. Czujemy się zobowiązani, aby dokładać wszelkich starań aby zapewnić jak największą dostępność przewozów kolejowych. Ta troska przejawia się nie tylko w uatrakcyjnianiu oferty dla obecnych pasażerów, ale też w przybliżaniu kolei osobom, które obecnie z niej nie korzystają. Chodzi tu głównie o regiony, gdzie pasażerowie zdecydowanie rzadziej korzystają z kolei i wszelkie działania spółki na rzecz wyeliminowania wykluczenia transportowego – mówi Marcel Klinowski, Wiceprezes Zarządu POLREGIO.

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz