Sektorkolejowy » Przetarg na projekt modernizacji linii Kędzierzyn-Koźle – Chałupki rozstrzygnięty – będzie kosztował 35 mln zł

Przetarg na projekt modernizacji linii Kędzierzyn-Koźle – Chałupki rozstrzygnięty – będzie kosztował 35 mln zł

pzez Adrian

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozstrzygnęły przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej, która dotyczy modernizacji linii kolejowej nr 151. W postępowaniu przetargowym wzięło udział 9 przedsiębiorstw.

Modernizacja linii kolejowej Kędzierzyn-Koźle – Chałupki

Spółka PKP PLK wybrała firmę, która zajmie się wykonaniem projektu modernizacji linii kolejowej z Kędzierzyna-Koźla do Chałupek (która jest częścią linii kolejowej E59). Najkorzystniejszą ofertę złożyło przedsiębiorstwo BBF Sp. z o.o. z Poznania. Prace zostały wycenione na ponad 35,5 miliona zł brutto. W postępowaniu przetargowym wzięło udział 9 przedsiębiorstw.

Kolejne prace na trasie z Kędzierzyna-Koźla do Chałupek

Warto przypomnieć, że Polskie Linie Kolejowe S.A. kilka lat temu prowadziły już prace modernizacyjne na tej linii, jednak przedstawiciele spółki stwierdzili, że ich zakres nie był wystarczający. Podjęli decyzję o dalszej rozbudowie linii kolejowej, która jest istotnym elementem międzynarodowego korytarza, który łączy Skandynawię z Wiedniem, Budapesztem i Pragą.

W ubiegłym roku przedsięwzięcie znalazło się w gronie 7 polskich projektów, które mają zostać dofinansowane, z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) kwotą 18 mln euro. Przed rozpoczęciem prac budowlanych musi zostać wykonana dokumentacja projektowa na modernizację odcinka linii kolejowej o długości 54 km.

Efekty prac modernizacyjnych

Po zakończeniu wszystkich działań na linii kolejowej Kędzierzyn-Koźle – Chałupki maksymalna prędkość pociągów pasażerskich na tej trasie wzrośnie do 160 km/h (z dotychczasowych 120 km/h), a pociągów towarowych do 120 km/h. W ramach inwestycji PKP PLK przebudowany zostanie układ torowy stacji i obiekty inżynieryjne. Zakres przedsięwzięcia obejmuje także montaż nowych urządzeń sterowania ruchem. Stacje: Kędzierzyn-Koźle, Bierawa, Kuźnia Raciborska, Nędza, Racibórz oraz Chałupki zostaną dostosowane obsługi pociągów osobowych o długości do 200 m i towarowych o maksymalnej długości 780 m. Projekt przewiduje także budowę dwóch nowych przystanków: Racibórz Fabryczny oraz Racibórz Ostróg.

Projekt modernizacji linii z Kędzierzyna-Koźla do Chałupek  ma być gotowy do końca 2023 r. W kolejnym roku zaplanowano wybór przedsiębiorstwa, które zajmie się realizacją tego przedsięwzięcia. Rozpoczęcie prac budowlanych ma nastąpić najwcześniej w 2025 r.

Autor: DM
Fot. federacja.info

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz