Spółka BBF zrealizowała założenia zawarte w umowie z Urzędem Marszałkowskim w Poznaniu, która dotyczyła opracowania dokumentacji nowego połączenia kolejowego z Konina do Turku. Wykonanie studium planistyczno-prognostycznego kosztowało ok. 680 tys. złotych. Realizację całego projektu poprzedziły konsultacje społeczne, które odbyły się w formie stacjonarnej oraz online. Poznańska spółka BBF brała pod uwagę dwa warianty nowego połączenia kolejowego:
- wariant nr 1 – Konin-Brzeźno-Żychlin-Żdżary-Kiszewy-Tuliszków-Grzymiszew-Imiełków-Słodków-Obrzębin-Turek Zachodni-Turek
- wariant nr 2 – Kramsk-Borki-Tury-Kuny-Władysławów-Chrząblice-Galew-Turek
Zarząd Województwa Wielkopolskiego rekomenduje wariant, który zakłada budowę nowej linii kolejowej o długości 38,2 km, czyli przebiegający przez miejscowość Tuliszków. Należy nadmienić, że Program Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej ma głównie na celu połączyć miasta powyżej 10 tys. mieszkańców z miastem wojewódzkim.
W końcu Turek ma możliwość uzyskania połączenia kolejowego z Poznaniem. Odległość, którą należy pokonać z Poznania do Turku przez Konin oraz Tuliszków wynosi ok. 140 kilometrów. Istniejące już połączenie pomiędzy Koninem a Poznaniem ma długość 102,6 km. Koszt zelektryfikowanej linii kolejowej z Konina do Turku przez Tuliszków ma wynieść ok. 800 mln zł brutto. Końcowe stanowisko dotyczące wyboru projektu, który ma zostać zrealizowany należy do spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Autor: Damian Malesza
Fot. Jan Bury
1 komentarzy
Świetna informacja.