PKP PLK sukcesywnie realizują inwestycje na terenie woj. podkarpackiego. Połączenie kolejowe na linii Dębica – Mielec zostanie wydłużone do Padwi. Ponadto pasażerowie pociągów będą mogli korzystać z nowych peronów w Chorzelowie, Tuszowie Narodowym oraz w Jaślanach. Koszt reaktywacji odcinka Mielec – Padew to 106 mln zł.
Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. podróżni znów będą mogli dojechać pociągiem do Padwi. Działania spółki z Krajowego Programu Kolejowego mają na celu poprawę dostępu do kolei oraz zmniejszenie wykluczenia komunikacyjnego.
Na odcinku Mielec – Padew zakończono prace przy budowie peronu w Tuszowie Narodowym. Aktualnie w Chorzelowie i Jaślanach na peronach trwa montaż ławek, tablic informacyjnych oraz oznakowania. Przystanki zostaną przystosowane do potrzeb osób, których poruszanie się jest ograniczone.
W Mielcu przy ul. Sienkiewicza budowane jest bezkolizyjne skrzyżowanie. Nowy obiekt zastąpi 2 przejazdy kolejowo-drogowe, co pozwoli zwiększyć poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Ponadto komunikacja w mieście będzie przebiegała sprawniej. Wykonano już m.in. przyczółki wiaduktu. Kolejnym etapem prac w ramach tej inwestycji będzie betonowanie przęsła. W rejonie stacji w Mielcu powstaje także nowe przejście podziemne. Do końca roku trakt w ciągu ul. Drzewieckiego i ul. Skargi połączy osiedla.
Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. o wartości 106 mln zł netto są realizowane w ramach projektu pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew – Mielec – Dębica”, który jest wpisany w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Do tej pory podpisano już umowy na prace za ponad 323 mln zł netto.
Autor: Damian Malesza
Fot. PKP PLK S.A.