Sektorkolejowy » Nadal bardzo wolno, ale pociągi będą jeździć z Bielska-Białej do Krakowa

Nadal bardzo wolno, ale pociągi będą jeździć z Bielska-Białej do Krakowa

pzez Damian

Trasa kolejowa Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona–Bielsko-Biała w ciągu linii nr 117 jest modernizowana kosztem 129 ml zł. Zgodnie z umową prace budowlane i montażowe powinny zakończyć się w 2022 r. Wykonany dotychczas zakres prac pozwala na uruchomienie od 7 listopada kursów pasażerskich z Bielska-Białej do Krakowa. Podróżni nie mogą jednak liczyć na osiąganie przez pociągi wysokich prędkości na jednotorowej trasie.

Jak podaje spółka PKP PLK, już od najbliższej niedzieli do rozkładu jazdy pociągów wrócą połączenia ze stacji Kraków Bonarka do Bielska-Białej.

W powiecie wadowickim, w miejscowości Barwałd Średni podróżni będą mogli korzystać z nowego peronu. W tej samej lokalizacji przebudowano tor wraz z siecią trakcyjną i wykonano pierwszą fazę robót związanych z budową mijanki o długości 1 km. Obecnie trwa budowa drugiego toru mijanki, umożliwiającej bezpieczny przejazd pociągów w kierunkach przeciwnych na jednotorowej trasie pomiędzy Kalwarią Zebrzydowską a Bielsko-Białą. Zabieg ten wpłynie na zwiększenie przepustowości linii, co ma się przełożyć na uruchomienie w przyszłości dodatkowych połączeń pomiędzy stolicą Małopolski a Podbeskidziem.

W połowie przyszłego roku czas podróży pomiędzy Lanckoroną a Wadowicami ma ulec skróceniu o kilkanaście minut, a prędkość na trasie pomiędzy Wadowicami a Andrychowem ma się zwiększyć z obecnych 40 do 80 km/godz.

Na modernizowanej trasie poza pracami torowymi i trakcyjnymi wykonywane są też roboty na peronach stacji i przystanków (m.in. Wadowice Osiedle Podhalanin, Andrychów, Chocznia, Chocznia Górna, Inwałd) oraz na około 40 przejazdach kolejowo-drogowych.

Autor: Agata Sumara
Fot. plk-sa.pl

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz