Litewski operator pasażerski LTG Link ujawnił wygląd zamówionych pociągów. Składy w charakterystycznej szaro-czerwono-czarnej kolorystyce dostarczy firma Stadler.
Umowa podpisana w czerwcu 2023 r. obejmuje 9 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) do obsługi połączeń międzymiastowych oraz 6 jednostek akumulatorowo-elektrycznych, które zastąpią pociągi spalinowe na liniach niezelektryfikowanych. W kontrakcie uwzględniono także pakiet usług utrzymaniowych oraz tzw. prawo opcji, które uprawnia LTG Link do zamówienia kolejnych pojazdów.
Testy nowych pociągów mają rozpocząć się w przyszłym roku. Wdrożenie do regularnej eksploatacji pojazdów od Stadlera można spodziewać się w 2026 r.
Zakup nowych Flirtów to kolejny krok w kierunku unowocześnienia floty Grupy LTG. Pociągi zapewnią bardziej zrównoważone i komfortowe podróże. Nowoczesne składy zostały zaprojektowane z uwzględnieniem potrzeb różnych grup społecznych – podkreślał Egidijus Lazauskas, CEO Grupy LTG.
Jakie będą Flirty dla LTG Link?
Pięcioczłonowe jednostki międzymiastowe będą miały 93 m długości i 5 par drzwi Pomieszczą na pokładzie 200 pasażerów na miejscach siedzących, w tym 16 w pierwszej klasie. Wewnątrz znajdzie się miejsce nawet do 30 jednośladów w zależności od zapotrzebowania i trasy.
Akumulatorowo-elektryczne zespoły trakcyjne o długości 65 m będą składały się z 3 wagonów pasażerskich oraz modułu trakcyjnego. Projektanci pociągów przewidzieli 3 pary drzwi. Wewnątrz znajdzie się 128 miejsc siedzących oraz przestrzeń do przewozu od 6 do 30 rowerów.
Wnętrza obu rodzajów pojazdów zostaną w pełni przystosowane do potrzeb osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się.
Pociągi budowane obecnie dla LTG Link będą szybkie, przyjazne dla środowiska oraz spełnią niezwykle wysokie wymagania dotyczące jakości i komfortu – informuje LTG Link.
Każdy z ergonomicznych foteli miał dostęp do gniazdek pozwalających na ładowanie urządzeń elektrycznych, indywidualne oświetlenie, stoliki na komputer oraz wygodne regulowane oparcia. W pociągach znajdą się również strefy bistro bądź samoobsługowe – z kawą i przekąskami.
Jak informuje litewski przewoźnik, elektryczne zespoły trakcyjne pociągi będą kursować na popularnych trasach Wilno – Kłajpeda, Wilno – Warszawa – Marcinkonys oraz Kowno – Siauliai.
Autor: Damian Malesza
Sprawdź także:
- Stadler wkracza na rynek litewski. Dostarczy do 54 Flirtów dla LTG Link. Pojazdy zostaną wyprodukowane w Siedlcach
- Spółka LTG Cargo będzie regularnie realizowała przewozy intermodalne pomiędzy Kownem a Sławkowem
1 komentarzy
To będą pociągi 1520mm (Wilno – Kłajpeda, Wilno – Marcinkonys oraz Kowno – Siauliai.) czy 1435mm (Wilno – Warszawa)