Sektorkolejowy » LTG Link pokazuje jak będą wyglądały nowe Flirty

LTG Link pokazuje jak będą wyglądały nowe Flirty

pzez Damian

Litewski operator pasażerski LTG Link ujawnił wygląd zamówionych pociągów. Składy w charakterystycznej szaro-czerwono-czarnej kolorystyce dostarczy firma Stadler.

Umowa podpisana w czerwcu 2023 r. obejmuje 9 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) do obsługi połączeń międzymiastowych oraz 6 jednostek akumulatorowo-elektrycznych, które zastąpią pociągi spalinowe na liniach niezelektryfikowanych. W kontrakcie uwzględniono także pakiet usług utrzymaniowych oraz tzw. prawo opcji, które uprawnia LTG Link do zamówienia kolejnych pojazdów.

Testy nowych pociągów mają rozpocząć się w przyszłym roku. Wdrożenie do regularnej eksploatacji pojazdów od Stadlera można spodziewać się w 2026 r.

Zakup nowych Flirtów to kolejny krok w kierunku unowocześnienia floty Grupy LTG. Pociągi zapewnią bardziej zrównoważone i komfortowe podróże. Nowoczesne składy zostały zaprojektowane z uwzględnieniem potrzeb różnych grup społecznych  – podkreślał Egidijus Lazauskas, CEO Grupy LTG.

Jakie będą Flirty dla LTG Link?

Pięcioczłonowe jednostki międzymiastowe będą miały 93 m długości i 5 par drzwi Pomieszczą na pokładzie 200 pasażerów na miejscach siedzących, w tym 16 w pierwszej klasie. Wewnątrz znajdzie się miejsce nawet do 30 jednośladów w zależności od zapotrzebowania i trasy.

Akumulatorowo-elektryczne zespoły trakcyjne o długości 65 m będą składały się z 3 wagonów pasażerskich oraz modułu trakcyjnego. Projektanci pociągów przewidzieli 3 pary drzwi. Wewnątrz znajdzie się 128 miejsc siedzących oraz przestrzeń do przewozu od 6 do 30 rowerów.

Wnętrza obu rodzajów pojazdów zostaną w pełni przystosowane do potrzeb osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się.

Pociągi budowane obecnie dla LTG Link będą szybkie, przyjazne dla środowiska oraz spełnią niezwykle wysokie wymagania dotyczące jakości i komfortu – informuje LTG Link.

Każdy z ergonomicznych foteli miał dostęp do gniazdek pozwalających na ładowanie urządzeń elektrycznych, indywidualne oświetlenie, stoliki na komputer oraz wygodne regulowane oparcia. W pociągach znajdą się również strefy bistro bądź samoobsługowe – z kawą i przekąskami.

Jak informuje litewski przewoźnik, elektryczne zespoły trakcyjne pociągi będą kursować na popularnych trasach Wilno – Kłajpeda, Wilno – Warszawa – Marcinkonys oraz Kowno – Siauliai.

Autor: Damian Malesza

Sprawdź także:

Może Ci się spodobać

1 komentarzy

Marek 8 listopada 2024 - 23:56

To będą pociągi 1520mm (Wilno – Kłajpeda, Wilno – Marcinkonys oraz Kowno – Siauliai.) czy 1435mm (Wilno – Warszawa)

Odpowiedz

Zostaw komentarz