PKP Intercity S.A. zaprasza do udziału w licytacji elektronicznej, w ramach której chce sprzedać 60 wagonów pasażerskich w kilku miastach. Zainteresowani nabyciem wagonów mogą składać wnioski o dopuszczenie do licytacji do 3 czerwca.
Przedmiotem licytacji są wagony pasażerskie przydzielone do pięciu odrębnych zadań. Zadanie 1 – Gdynia, Szczecin; zadanie 2 – Kraków, Katowice; zadanie 3 – Warszawa Grochów, ZNTK Mińsk Mazowiecki, PESA Bydgoszcz, Kielce; zadanie 4 – Przemyśl, Lublin; zadanie 5 – Wrocław.
Wagony znajdują się w różnym stanie zużycia – po wypadku, w stanie zużycia eksploatacyjnego, po pożarze, do pocięcia na miejscu, po uszkodzeniach manewrowych, w stanie złomu. Np. część wagonów nadaje się do zabrania w całości, a w przypadku niektórych konieczny jest zwrot zestawów lub wózków i zestawów.
Warunkiem wzięcia udziału w licytacji jest dokonanie wpłaty wadium w wysokości 30 tys. zł. Licytacja elektroniczna zostanie przeprowadzona na internetowej platformie zakupowej eB2B w terminie do siedmiu dni od upływu terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji. Kryterium wyboru oferty w każdym licytowanym zadaniu 100% stanowi cena.
Organizator zastrzega, że licytacja elektroniczna zostanie powtórzona jedynie w przypadku niemożliwości jej przeprowadzenia z winy operatora lub PKP IC. Problemy techniczne po stronie oferentów nie będą miały wpływu na przebieg licytacji.
Autor: Agata Sumara
Fot. Zasoby własne
1 komentarzy
Nie no przecież to jest jakaś parodia! PKP Intercity to chyba powinno mieć kompletne czyszczenie w zarządzie spółki. Wystarczy spojrzeć na składy pociągowe. Pociągi są zestawiane z lokomotywy i 2, 3, 4 wagonów, lokomotywy są dzierżawione od Czechów, a na niektórych trasach niż na spotkać wypożyczone szynobusy SN84 SKPL. Tymczasem idą wakacje i na polskich torach ujrzymy czeskie wagony, wyciągnięte z czeskich krzaków. Tymczasem PKP Intercity bawi się w najlepsze i zamiast w Remtraku dokonać naprawy i jeździć to sprzedają i to aż 60 wagonów!!! Czy to nie jest śmieszne??? W tym momencie wagony powinno kupić Polregio albo SKPL, zmodernizować i wypuścić na tory, prawie dla konkurencji PKP Intercity. Żenada i dziadostwo, tak można określić polski poziom kolei w Polsce. Tak źle już dawno nie było od 2001 roku. Już by Ukraincom oddali te wagony to wykorzystaliby sobie w przyszłości jak zaczną przekuwać tor z 1524 do 1435.