Sektorkolejowy » Grupa Budimex na TRAKO 2023

Grupa Budimex na TRAKO 2023

pzez Damian

Grupa Budimex pokaże na Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO w Gdańsku najnowsze pojazdy do szybkiej modernizacji linii kolejowych. Na torach wystawowych będzie również strefa dla gości. Polski generalny wykonawca będzie również partnerem gali TRAKO. Budimex pierwszy raz będzie obecny w takim zakresie na największych w Europie Środkowej targach kolejowych.

Podbijarka
Będzie to Unimat 09-4×8/4s Dynamic – najnowsza podbijarka uniwersalna, która została oficjalnie przekazana Budimeksowi podczas Międzynarodowych Targów TRAKO 2021 w Gdańsku. To dwupokładowa, 10-osiowa maszyna o wydajności znacznie wyższej niż starsze egzemplarze – ok. 1,2 km podbitego toru na godzinę, przy jednoczesnym płynnym przejściu z toru w rozjazd. Jednoczesne stabilizowanie toru (funkcja DGS) umożliwia rezygnację ze sprowadzania dodatkowej maszyny, a także przywrócenie ruchu po podbiciu toru z prędkością rozkładową bez wprowadzania miejscowych czasowych ograniczeń prędkośc.

Profilarka
Kolejnym urządzeniem, które pokaże polski generalny wykonawca to profilarka tłucznia USP 2010 SWS. Profilarki to samojezdne maszyny zajmujące się ‎przemieszczaniem podsypki tłuczniowej. Regulują jej ilość w miejscach, w których występuje jej ‎nadmiar, przesuwając ją w miejsca, gdzie brakuje tłucznia. Wykorzystują zespołu robocze (pługi ‎robocze, urządzenia zbierające z obrotową szczotką, przenośniki taśmowe, zasobniki tłucznia i ‎zsypy podsypki) do kształtowania i profilowania pryzmy podtorza.‎

Budimex posiada trzy podbijarki torowe firmy Plasser & Theurer: CSM 09-32 Duomatic z roku 2018 oraz dwa ‎Unimaty: 09-4×4/4s Dynamic wyprodukowane w 2018 i w 201 roku. Oprócz tego firma ma dwie profilarki toru oraz jeden stabilizator ‎toru. Na stanie spółki jest także jedna lokomotywa oraz kilkadziesiąt wagonów samowyładowczych ‎do przewozu tłucznia oraz wagony platformy a także mniejszy sprzęt, w tym nowoczesne wózki ‎geodezyjne. Budimex Kolejnictwo dysponuje także pociągiem sieciowym oraz pojazdami ‎dwudrogowymi oraz platformami do wyciągania sieci. Budimex dysponuje już ponad 80 jednostkami taboru i maszyn torowych.

Jest to skala pozwalająca nam na samodzielną obsługę kontraktów realizowanych w Polsce i za granica.Budimex stara się realizować wszystkie prace z wykorzystaniem własnego sprzętu. W ‎przyszłości, jeśli uda się wygrać kontrakty kolejowe za granicą zakupiony sprzęt będzie używany ‎także poza Polską – mówi Maciej Olek – uczestnik tegorocznych targów TRAKO i Członek Zarządu – Dyrektor Budownictwa Kolejowego i Energetycznego Budimex.

Ludzie
Na targach TRAKO Budimex będzie reprezentowany m.in. Dyrektora Dywizji Budownictwa Kolejowego Dariusza Baca, przedstawiciela Rail BX – Roberta Nowackiego i Dyrektora Oddziału Czeskiego Rafała Zachutę. Budimex jest obecnie w pierwszej dwójce największych generalnych wykonawców prac budowlanych na sieci kolejowej w Polsce. Największym kontraktem realizowanym przez Budimex jest stacja Warszawa Zachodnia o wartości 1,9 mld zł netto. We wrześniu Budimex został wybrany jedną z firm tworzących polsko-włosko-francuskie konsorcjum, które zbuduje 230 km nowej linii Rail Baltica na Łotwie.

Źródło: Budimex

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz