Sektorkolejowy » DB zobowiązuje się do pomocy Ukrainie w powojennej odbudowie kolei

DB zobowiązuje się do pomocy Ukrainie w powojennej odbudowie kolei

pzez Adrian

W ramach umowy DB będzie współpracować z UZ w zakresie rozbudowy korytarzy towarowych i przepustowości terminali oraz świadczyć szerokie usługi doradcze w zakresie wdrażania europejskich standardów w zakresie eksploatacji kolei.

Deutsche Bahn (DB) podpisał w tym tygodniu na targach InnoTrans 2022 w Berlinie protokół ustaleń (MoU) z ukraińskimi kolejami państwowymi Ukrsalisnyzja (UZ). Tym krokiem DB zaoferowało swoją pomoc i wsparcie dla odbudowy ukraińskiego systemu kolejowego.

„Mamy najwyższy szacunek dla tego, jak niezachwiani i odważni byli nasi ukraińscy koledzy, wykonując swoje zadania w warunkach wojennych. Dla milionów ludzi kolej jest jedynym środkiem transportu; dla gospodarki jest najważniejszą liną ratunkową. Sprawnie działający system kolejowy będzie niezbędny w trakcie odbudowy Ukrainy – powiedział prezes DB dr Richard Lutz.

DB i UZ współpracują przy modernizacji ukraińskich kolei już od czasów sprzed konfliktu wojennego. Ogólnie rzecz biorąc, nowe partnerstwo ma na celu usprawnienie kolejowego transportu towarowego w sektorze rolniczym. Eksperci DB Cargo będą pomagać w tworzeniu nowych korytarzy towarowych i terminali do przeładunku między szerokotorową a standardową szerokością torów lub w modernizacji istniejących. Umowa obejmuje również usługi doradcze oraz wdrażanie europejskich standardów w zakresie eksploatacji i zarządzania koleją, które są warunkiem otrzymania pomocy finansowej niezbędnej do odbudowy. DB będzie również pomagać w tworzeniu struktur korporacyjnych w UZ, planowane są również dostawy części zamiennych.

„Wspierając uniezależnienie się od szkodliwego wpływu Rosji, priorytetem musi być przeorientowanie europejskiego systemu kolejowego na nowe możliwości. Jestem przekonany, że partnerstwo pomiędzy DB i Ukrzaliznytsia może przynieść obu stronom duże korzyści w zakresie rozszerzenia transportu towarowego i eksportu zboża do Europy. Nie ma wątpliwości, że DB jest ekspertem w tej dziedzinie – skomentował Oleksandr Kamyshin, prezes zarządu Ukrzaliznytsia.

Już teraz możliwy jest dostęp do niektórych głównych węzłów towarowych w zachodniej sieci kolejowej Ukrainy za pomocą europejskich wagonów towarowych o standardowej szerokości toru. W celu zwiększenia eksportu zboża do Unii Europejskiej rozważana jest możliwość wykorzystania ukraińskich wagonów hoper do transportu zboża. Wagony te mogą przewozić znacznie większe ilości zboża niż kontenery.

Autor: Marketa Horpeniakova
Źródło: railmarket.com
Fot. Deutsche Bahn AG / Dominic Dupont

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz